سیما منظر

رییس سازمان سیما، منظروفضای سبز شهری شهرداری کرج: تا پایان سال چند پروژه دیگر با محوریت فضای سبز در کرج افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به بهره برداری از ۲ پارک محله ای در مناطق ۳ و ۴ در روز شنبه نوزدهم بهمن ماه، گفت: چند پروژه شاخص دیگر از جمله احداث دومین تصفیه خانه محلی در مهرویلا، فاز اول اکو پارک حیات وحش در منطقه حصار و پارک هاشمی در محله اختر آباد نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ارتقاء سرانه فضای سبز شهری و ایجاد پارک های محله محور در مناطق مختلف را عاملی موثر در ارتقا زندگی شهر نشینی و آپارتمانی خواند و افزود: پارک مادر با مساحتی ۲.۱ هکتار در محدوده کیانمهر و پارک یادگارامام (ره) در امتداد فاز اول گذر سبز مهرشهر در منطقه ۴ واقع شده که در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز شنبه با حضور اهالی محله و مسئولان شهری و استانی  به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته ان مسئول؛ نصب وسایل ورزشی و تندرستی ویژه بزرگسالان و زمین بازی و ست های ویژه کودکان از مهمترین ویژگی های این دو پارک است.

رییس سازمان در ادامه با بیان اینکه در ترسیم فضای شهر اصول توسعه فضای سبز و فضای تفریحی باید لحاظ شود، بیان کرد: رسیدن به سرانه استاندارد پارک های شهری همواره در اولویت برنامه های مدیریت شهری کرج بوده است و در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۷ پروژه عمرانی خدماتی توسعه فضای سبز در شهر کرج از سوی این سازمان در حال انجام است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در ارتفاعات عظیمیه، باغستان و نهر دلمبر، احداث ۴۵ چشمه سرویس بهداشتی، ایجاد باند سبز و جنگلکاری پیرامونی شهر، آبرسانی و تامین سیستم روشنایی دهکده تفریحی گردشگری باغستان، بهسازی نمای ساختمانی و پیاده‌راه‌سازی میدان و حاشیه شرقی رودخانه کرج، احداث پارک ملی ایران کوچک، شهدای مدافع حرم و پارک امید را از جمله پروژه ها فعال معرفی کرد که بخشی از آن تا پایان سال و بخشی دیگر در ابتدای سال آینده در مدار خدمت رسانی شهروندان قرار می گیرند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ایجاد پارک به ویژه در مناطق کم برخوردار با آمار جمعیت به نسبت بالا را ضروری دانست و گفت: ایجاد و احداث پارکها و بوستان ها به لحاظ امکانات و زیبایی بصری موجبات غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها را فراهم می آورد و همچنین شهروندان را برای حضور در سطح شهر و بهره مندی از زیبایی های موجود تشویق می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =