بهره برداری از طرح هوشمندسازی تقاطع هفت تیر

به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طرح هوشمندسازی تقاطع هفت تیر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به اجرا و بهره برداری طرح هوشمندسازی تقاطع هفت تیر، اظهار داشت: نظارت و اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای بر جریان ترافیک در شهر کرج یکی از راه حل های بهبود و رفع مشکلات ترافیکی این کلانشهر محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه اختصاص زمان سبز به محورها بر اساس حجم ترافیک عبوری در هرلحظه و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری، تنها توسط سیستم‌های هوشمند کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی تقاطعات انجام می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تصریح کرد: طرح هوشمندسازی تقاطع هفت‌تیر با استفاده از رویکرد زمان واقعی"با هدف کنترل ترافیک شهری" به وسیله اندازه گیری شرایط فعلی ترافیک، تنظیم طول چرخه، انشعابات و فاصله زمانی از یک تقاطع با تقاطع بعدی اجرا می‌شود.

به گفته این مسئول؛ زمانبندی تمامی تقاطعات بر اساس حجم عبوری از هر محور و نیاز هر مسیر به زمانبندی بهینه از اهداف اصلی هوشمندسازی تقاطعات محسوب می‌شود چرا که این سامانه با محاسبه لحظه‌ای حجم ترافیک عبوری، بهینه‌ترین زمان را برای فازبندی مسیرها در نظر می‌گیرد.

طراحی ویژه برای شهر کرج، زمانبندی هوشمند بر اساس حجم ترافیک، قابلیت هدایت صوتی عابرین پیاده، قابلیت فازبندی تقاطع تا 16 فاز مجزا، اعلام هر نوع خرابی یا سوختگی لامپ به صورت هوشمند، کاهش تاخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطعات درون شهری، کنترل اتوماتیک و بهینه سازی عملکرد چراغ‌های راهنمایی بر مبنای تغییرات لحظه‌ای در تقاضا و ظرفیت تردد خودروها، کاهش زمان سفر، آلودگی هوا و مصرف سوخت از مهم ترین مزایای اجرای این طرح و کنترلر به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =