6

شناسایی و ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، و به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری؛ این جلسه با حضور سارا دشت‌گرد، محمد نبیونی، محمدحسین خلیلی اردکانی ار اعضای شورای شهر کرج، سیدرضا فیض مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، برگزار شد.

در ابتدای جلسه یِ شناسایی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده منطقه ۵، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج لزوم شناسایی و ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج را ضروری دانست.

عباس وحیدی؛ ضمن تبریک به حاضرین به مناسبت فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: وجود مشاغلی مانند تعمیرگاه انواع خودروهای سبک و سنگین، تراشکاری، آهنگری و ده‌ها شغل طاقت فرسای دیگر برای آسایش و آرامش انسان‌ها بوجود آمده و نگاهی متفکرانه به هر یک از مشاغل نشان دهنده عمق اهمیت آن شغل برای ایجاد آسایشِ بشر است.

وی خاطرنشان کرد: اما همین مشاغلی که برای آسایش بشر به وجود آمده‌اند آنگاه که خارج از چهار چوب و ضوابط شهری عمل کنند، می‌توانند به عملی ضد آرامش و آسایش شهروندان تبدیل شوند.

این مسئول تصریح کرد: امید است با همدلی و همکاری سایر دستگاههای متولی در شهر و استان بتوانیم در جهت رفع این معضل گام های موثری را برداریم.
 

انتقال مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده دغدغه مدیریت شهری است

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های مردمی شورای اسلامی کلانشهر کرج انتقال مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج عنوان کرد.

محمد نبیونی گفت: انتقال مشاغل شهری و مزاحم، باید بر اساس مطالعه و بررسی های دقیق صورت گیرد.

وی در ادامه مسئله انتقال مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده را یکی از دغدغه های مدیریت شهری خواند و افزود: وجود صنایع و مشاغل در حریم شهر، امری اجتناب ناپذیر است، اما باید در استقرار این واحدها به مسئله آلایندگی و مشکلات زیست محیطی آن‌ها نیز توجه کنیم .

این عضو شورا خاطرنشان کرد: پس از رفت و روب شهری، آسایش و آرامش برای شهروندان از اولویت اساسی برخوردار است لذا هر چند شهروند نیاز به اشتغال و کسب و کار دارد، اما این وظیفه مسوولین ذیربط است که با فرهنگ سازی و آموزش های لازم و در عین حال اعمال کنترل ها، از ایجاد مشکل توسط واحدهای شغلی جلوگیری شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم مطالعه در نحوه انتقال مشاغل تصریح کرد: هر کاری که در این زمینه می کنیم باید بر اساس مطالعات همه جانبه بوده و در عین حال، این مطالعات باید تطبیقی باشد و تمام اصول  در این مورد رعایت و لحاظ شود.
 

ضرورت ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده

عضو  شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ در برخورد با مشاغل مزاحم خاطرنشان کرد: شهرداری موظف به برخورد با این گونه مزاحمت‌ها است و پس از اطلاع از وجود مشاغل مزاحم نسبت به صدور اخطاریه عمل می‌کند و معمولا در این اخطار ۱۰ روز به صاحبان مشاغل مزاحم فرصت داده می‌شود تا رفع مزاحمت کنند.

سارا دشت گرد گفت: پس از طی مراحل قانونی و اخطارهای لازم و در صورت عدم رفع مزاحمت شهرداری نسبت به تعطیلی و انتقال آن شغل اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخورد با هر گونه شغل که مزاحمتی برای شهروندان ایجاد کند توسط شهرداری و تا حصول نتیجه لازم پیگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه عمده مزاحمت‌ها مربوط به مزاحمت‌های مشاغلی مانند تراشکاری، ریخته‌گری و دیگر مشاغل پر سر و صدای مرتبط با خودرو سازی و تعمییرات خوروها به ویژه خودروهای نیمه سنگین است، گفت: با توجه به حساس بودن شرایط کنونی و درگیری با ویروس کرونا شرایط به گونه ای است که بیشتر مراجعین در این خصوص مطرح می کنند و منطقه ۵ نیز یکی از مناطق عمده در بحث مزاحمت‌های شغلی محسوب می‌شود.

شهروندان کرجی لایق بهترین‌ها هستند

محمدحسین خلیلی اردکانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی کلانشهر کرج نیز در پایان تاکید کرد: همه دغدغه ما در مجموعه مدیریت شهری کرج، ایجاد شهری با مولفه‌های شهر ایده آل است چرا که معتقدیم شهروندان کرجی لایق بهترین‌ها هستند که لازمه این امر تلاش و همدلی سایر دستگاه های متولی در شهر و استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =