میادین

شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها و به‌ طورکلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا یا تولید دود یا عفونت یا تجمع حشرات و جانوران می‌کنند، جلوگیری و آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در جلسه ای که به منظور رسیدگی از نحوه عملکرد مدیران مناطق ۱۰ گانه شهر کرج پیرامون اجرای دستورالعمل بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، با بررسی مشاغل مزاحم در منطقه ۶ شهرداری کرج برگزار شد، رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: دغدغه ما در مجموعه مدیریت شهری کرج، ایجاد شهری با مولفه‌های شهر ایده آل است چرا که معتقدیم شهروندان کرجی لایق بهترین‌ها هستند که لازمه این امر تلاش و همدلی سایر دستگاه های متولی در شهر و استان است.

محمدحسین خلیلی اردکانی لزوم شناسایی و ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج را ضروری عنوان کرد و افزود: امروزه مزاحمت‌ها و گرفتاری‌هایی که مشاغل مزاحم برای ساکنان واحدهای مسکونی یا تجاری ایجاد می‌کنند، به یکی از دغدغه‌های اساسی شهروندان تبدیل شده است که مدیریت شهری با برنامه ریزی درصدد رفع آن است.

این عضو شورای شهر کرج، تصریح کرد: مهمترین قانونی که در این زمینه وجود دارد، بند ٢٠ ماده ٥٥ قانون شهرداری‌هاست که در آن اشاره شده جلوگیری از ایجاد و تاسیس تمامی اماکن که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شده یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‌ها و دکان‌ها و به‌ طورکلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا یا تولید دود یا عفونت یا تجمع حشرات و جانوران می‌کنند، جلوگیری و آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

شهرداری موظف به برخورد با مشاغل مزاحم است

سارا دشت گرد؛ عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه گفت: شهرداری موظف به برخورد با این گونه مزاحمت‌ها است و پس از اطلاع از وجود مشاغل مزاحم نسبت به صدور اخطاریه عمل می‌کند و معمولا در این اخطار ۱۰ روز به صاحبان مشاغل مزاحم فرصت داده می‌شود تا رفع مزاحمت کنند.

ساماندهی مشاغل مزاحم اولویت است

محمد نبیونی، دیگر عضو شورای شهر رسیدگی به مشاغل مزاحم را یکی از اولویت های کاری مجموعه مدیریت شهری کرج دانست و تاکید کرد: تا زمانی که این مسئله به عنوان دغدغه مطرح نشود کاری از پیش نخواهیم برد، لذا در خصوص تحقق این امر کمک و توجه همگانی به این امر حیاتی، ضروری است.

از حقوق شهروندان صیانت می کنیم

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج، نیز اظهار داشت: ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم سطح شهر به نوعی صیانت از حقوق شهروندان است.

عباس وحیدی، خاطرنشان کرد: امید است با همدلی و همکاری سایر دستگاه های متولی در شهر و استان بتوانیم در جهت رفع این معضل گام های موثری را برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =