پایش

چهارمین جلسه پایش بودجه عمرانی سال ۹۹ با حضور احمد ناصربخت؛ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و روسای سازمان ها و مدیران مناطق در سالن جلسات تشکیل و روند اجرای طرح ها و پروژه های اولویت دار سال جاری مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در این نشست تعداد ۹ مصوبه جلسه گذشته پایش که به مناطق ۴ و ۸، سازمان های عمران، سیما و منظر و فضای سبز و حمل و نقل ریلی تعلق داشت مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای پیاده راه ضلع غربی باغ سیب با بودجه مصوب ۴۰ میلیارد ریال در منطقه ۴ و پروژه بازسازی و تکمیل پارک نبوت با بودجه مصوب ۲۰ میلیارد ریال از مصوباتی بود که در چهارمین جلسه پایش مطرح شد. بر این اساس اجرای پیاده راه ضلع غربی باغ سیب به صورت مستمر در حال پیگیری بوده و مدیر پروژه تعیین شده است. همچنین طرح بازسازی و تکمیل پارک نبوت به صورت احداث پارک اختصاص کودک، در مرحله انعقاد قرارداد است. 

پروژه طراحی و تکمیل ادامه بلوار جمهوری از سری طرح های اولویت دار عمرانی سال ۹۹ سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری نیز طبق اعلام رئیس سازمان ظرف ۱۵ روز آتی در مرحله برگزاری مناقصه قرار می گیرد.

به گفته رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری، جانمایی دیگر طرح اولویت دار این سازمان یعنی احداث زمین های ورزشی چند منظور در مناطق کم برخوردار به تعداد ۱۰ قطعه انجام گرفته است.

محمدرضا عاقلی اضافه کرد: جانمایی قرائت خانه ها و زمین های چمن مناطق انجام شده و در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد. اما برای جانمایی بازار روز در مناطق با مشکلاتی روبرو هستیم که در اسرع وقت این مسائل مرتفع خواهد شد.

تکمیل فاز ۱ پارک ۷۲ هکتاری مرادآب، پایان مهرماه

احداث پارک ۷۲ هکتاری تپه مرادآب، با بودجه مصوب ۱۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم عمرانی سال جاری است که در حوزه اختیارات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار دارد.

رئیس این سازمان، میزان پیشرفت بخش اول پروژه شامل ۲۳.۵ هکتار با عنوان پارک دانایی را بسیار خوب عنوان کرد.

پیمان بضاعتی پور، تصریح کرد: احداث این مرحله از پارک تا پایان مهرماه تکمیل می شود و بخش دوم طرح نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی در خصوص پروژه بهسازی و اجرای ورودی غربی شهر کرج از منطقه بهشت سکینه تا عوارضی قدیم نیز بیان داشت: هم اکنون اسناد مناقصه بریا ۶ هکتار از این اراضی تهیه شده است. با اجرای این روند، طرح مذکور تا پایان شهریورماه به انجام خواهد رسید.

به گفته این مسئول، پروژه ساخت تصفیه خانه مهرویلا نیز تکمیل و آماده بهره برداری است. فاز نخست پارک محیط بان با بودجه مصوب ۱۰ میلیارد ریال نیز همزمان با عید فطر افتتاح خواهد شد. علاوه بر فاز نخست پارک ایران کوچک واقع در جهانشهر تا پایان شهریورماه و فاز دوم آن تا پایان سال به انجام می رسد.

پروژه جنگل کاری حاشیه بزرگراه شهید سلیمانی نیز یکی از طرح های اولویت دار امسال در حوزه فضای سبز بود که در این جلسه مورد پایش قرار گرفت. بضاعتی پور در خصوص این طرح توضیح داد: با توجه به سنگلاخ بودن بخشی از مسیر، امکان جنگل کاری در ۲۰ هکتار از حاشیه بزرگراه وجود داشت که این اقدام انجام گرفت. همچنین ۵۰ هکتار جنگل کاری در محدوده فرودگاه پیام به جرا درآمده است.

وی، اذعان داشت: جنگل کاری در محدوده حلقه دره و سکوی بازیافت در مرحله بعدی اقدامات ما قرار دارد که با اجرای این طرح ها تا پایان سال ۳۰۰ هکتار جنگل کاری در پیرامون شهر خواهیم داشت.

طرح احداث سیستم های حمل و نقل (مترو) در قالب احداث خط ۲ قطار شهری نیز در این جلسه مطرح شد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، میزان پیشرفت فیزیکی در کل پروژه را از نقطه حصارک تا پل شهید سلطانی ۴۱.۲ درصد اعلام کرد.

علی اصغر صلواتی، پیشرفت فیزیکی ایستگاه f تا k را نیز ۸۰ درصد ذکر کرد که در حالت خوشبینانه این ایستگاه ها ظرف ۶ ماه آتی قابل بهره برداری است. صلواتی، برنامه زمان بندی بدبینانه برای بهره برداری از طرح را پایان سال جاری و در صورت وصول کامل اوراق مشارکت عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =