مهدی حاجی قاسمی

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج: معیشت تاکسیرانان و اقتصاد خانوارها در تعیین نرخ کرایه خطوط تاکسی در سال ۹۹ لحاظ شد و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی با بیان اینکه تعیین نرخ کرایه تاکسی از وظایف قانونی شورای اسلامی شهر است، افزود: تاکسیرانان به عنوان قشری زحمتکش عمدتا درآمد دیگری ندارند و گرچه ما تمایلی به افزایش کرایه نداریم اما نمی توان از تورم سالانه و هزینه های سوخت، تعمیر و نگهداری خودرو و فشار زندگی به سادگی گذشت، لذا همه ساله مبلغ اندکی به نرخ سال قبل افزوده می شود.
 

وی ادامه داد: به جرات می توان گفت که توجه به حوزه حمل و نقل عمومی در دوره کنونی مدیریت شهریکرج بسیار متمایز از ادوار گذشته است، در سال گذشته ۴۵ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شد و ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده مورد بازسازی قرار گرفت و همچنین تقویت و اصلاح خطوط اتوبوسرانی برای اجرا در سال ۹۹ مصوب شد.
 

این مسئول ادامه داد: با اصلاح خطوط در سال جاری، مسافرین درون شهری در خیابان شهید بهشتی و سایر نقاط متراکم و مرکزی در فاصله کمتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به اتوبوس دسترسی خواهند داشت و با اجرای شبکه فیدر اتوبوسرانی در کرج نارضایتی ها از حمل و نقل عمومی کاهش چشمگیری می یابد.
 

عضو ناظر بر عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در پایان عنوان کرد: در شرایط فعلی به جهت زیست محیطی، کاهش مشکلات شهری و تعدیل هزینه های سفر گزینه ای مناسب تر از نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نداریم که گزینه های مختلفی بررسی و صوب شده است که همچون انتشار اوراق صکوک یا واگذاری اتوبوس های فرسوده به بخش خصوصی در حال اجرا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =