اتش نشانی

با حضور مسئولان استانی و شهری از تجهیزات و ادوات جدید سازمان آتش نشانی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در مراسم رونمایی از خودروهای جدبد این سازمان به استانداردهای مورد نیاز ایمنی در شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت کرج و طبق استاندارد ۶۴۳۰ به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است و کرج ۳۵ ایستگاه لازم دارد.

وی افزود: با افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی طی چند ماه جاری، تعداد ایستگاه های کرج به ۳۱ ایستگاه می رسد که تنها چهار ایستگاه با استانداردهای یاد شده فاصله دارد.

این مسئول همچنین افزود: طبق استاندارد ۷۶۳۰ به ازای هر دوهزار و ۵۰۰ نفر یک نیرو آتش نشان و برای هر ۱۷ هزار نفر یک خودروی آتش نشان نیاز است که در حال حاضر ۱۰۱ خودرو عملیاتی آتش نشان داریم که ۹ خودروی جدید نیز به آنها اضافه شده است.

وی با اشاره به جذب ۶۵ نیروی جدید در سازمان آتش‌نشانی کرج، گفت: این افراد طی یک فراخوان جذب شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج تعداد نیروهای سازمان پیش از جذب ۶۵ نفر را ۴۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان هنوز ۱۹۱ نیرو کسر دارد.

یساولی با این توضیح که سازمان آتش نشانی شهرداری کرج امسال ۸۰ درصد بودجه عمرانی را کسب کرده است، گفت: در حوزه عملیات ۱۰۰ درصد تجهیزات و ناوگان مورد نیاز خریداری و به ایستگاه‌ها اضافه شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ۵۵۰ مورد حریق علفزار در کرج، یادآور شد: این آمار به نسبت بالا است زیرا سال گذشته در چنین بازه زمانی نیمی از وقوع این حریق‌ها، رخ داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =