حکیمی

پروژه‌هایی همچون تصفیه شیرابه، استحصال گاز، احداث لندفیل مهندسی بهداشتی، افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست و فعال کردن کارخانه پیرولیز از جمله اقدامات در حال انجام است که سبب کاهش مشکلاتی همچون انتشار بوی نامطبوع در آن منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ فردین حکیمی؛ که به مناسبت هفته محیط زیست در میزگرد رادیویی یکشنبه های سبز به همراه احمد خیری؛ رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج شرکت کرده بود درباره آخرین وضعیت مرکز دفن زباله حلقه دره اظهار داشت: حلقه دارای چالش هایی است که به دلیل عدم رسیدگی به آنها در گذشته، اکنون حل آنها را دشوار نموده است به طور مثال بحث انتشار بوی نامطبوع در آنجا موضوعی است که ساکنین اطراف حلقه دره را اذیت می‌کند.

وی افزود: با وجود سختی های موجود، دوستانمان در سازمان مدیریت پسماند برنامه های متعددی را در دست اقدام دارند که در صورت تحقق آنها مشکلات کمتر خواهد شد.

 این مسئول بیان کرد: پروژه‌هایی همچون تصفیه شیرابه، استحصال گاز، احداث لندفیل مهندسی بهداشتی، افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست و فعال کردن کارخانه پیرولیز از جمله اقدامات در حال انجام است که در صورتی که اجرا بشوند شاهد کاهش مشکلاتی همچون انتشار بوی نامطبوع در آن منطقه خواهیم بود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در ادامه گفت: باید به سمتی برویم که شاهد افزایش میزان بازیافت ها و کاهش دفن زباله ها باشیم تا از آلودگی های محیط زیستی جلوگیری کنیم.

فردین حکیمی با اشاره به این که از زمان روی کار آمدن آقای خیری اوضاع رسیدگی به حلقه دره بهتر و فعالیت‌ها عملیاتی تَر شده است افزود: از جمله مشکلات حلقه دره تجمیع پسماندهای استان در حلقه دره است که متاسفانه با عدم همکاری برخی از شهرداران شهرهای اقماری در پرداخت قدرالسهم خود از هزینه ها باعث ایجاد مشکلاتی شده است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز درباره آخرین اقدامات انجام شده جهت ساماندهی حلقه دره گفت: سیاست های کلی مدیریت شهری و نظام محیط زیست شهری مبتنی بر کاهش تولید پسماند و دفع حداقلی و افزایش بازیافت است و با توجه به این سیاست از سال گذشته برنامه‌هایی در دستور کار گرفت و زیرساخت‌های خوبی فراهم شد. 

 احمد خیری افزود: در همین راستا ما بعد از گذشت پنج سال از تاسیس واحد پیرولیز که بازیافت ۱۰۰ درصدی کیسه های پلاستیکی را انجام می‌دهد توانستیم اسفند سال گذشته مجوز آن را بگیریم و اکنون شروع بکار کرده است. همچنین توسعه کارخانه کمپوست را که با ظرفیت ۳۵۰ تن کارکردی نامطلوب داشت و ۱۰ هکتار از اراضی اطراف آن را آلوده کرده بود را اورهال کردیم و فاز یک آن با سرمایه ۱۰ میلیاردی بخش خصوصی همراه با بازسازی خطوط قدیمی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال سال متفاوتی برای سازمان مدیریت پسماند است و ۱۵ پروژه با ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد از جمله برای اولین بار لندفیل مهندسی بهداشتی با ۷ هکتار مساحت و اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تا تیر ماه به اتمام خواهد رسید .

ریس سازمان ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با تکنولوژی های روز دفن را به حداقل برسانیم و در این راه می بایست سایر دستگاه‌های مسئول همچنین شهرداران شهرهای اقماری قدرالسهم خودشان از هزینه ها را پرداخت کنند تا بتوانیم اقدامات مثبتی را انجام بدهیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =