خیرات ماندگار

پروژه خیریه خانه مادر و کودک (پلاک ۱۹) به عنوان اولین پروژه ی خیریه در پویش خیرات ماندگار با مشارکت شهروندان و خیرین ماندگار استان البرز احداث خواهد شد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، گفت: تجربه نشان داده است که بسیاری از پدران و مادران تمایلی برای همراه داشتن کودکان خود در مراسم های ترحیم را ندارند ولی متاسفانه فضایی برای نگهداری از کودکان و یا امکاناتی جهت استفاده مادران دارای فرزند شیرخوار در آرامستان ها پیش بینی نشده است.

وی افزود: کودکان درک و تحلیل درستی از مرگ ندارند و حضورشان در مراسم های ترحیم و خاکسپاری می تواند تبعات اجتماعی بسیاری را در آینده برای آنها رقم زند، لذا احداث محلی برای نگهداری آنها در حین برگزاری مراسم ها می تواند برای خانواده ها آرامش خاطر به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان اضافه کرد: در دوره بیماری کرونا و قرنطینه بسیاری از همشهریان نتوانستند برای عزیزانشان مراسم تحریم برگزار کنند به همین دلیل طی برنامه ریزی هایی که انجام گرفت سازمان در قالب پویش خیراتِ ماندگار، فرصتی را برای این خانواده ها ایجاد کرده است تا با مشارکت در احداث پروژه های خیریه مختلف، بتوانند ضمن اهدای صدقه جاریه و خیرات، یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه دارند که به عنوان اولین پروژه، احداث خانه ی مادر و کودک در راستای نگهداری از کودکان گروه سنی الف و ب جهت کنترل حضورشان در محیط آرامستان تعریف شده است.

عسگری در بخش دیگر با اشاره به اینکه مشارکت در این پروژه نوعی صدقه جاریه است گفت: معمولا در رسومات فرهنگی مان هنگامی که فرد فوت میکند،بازماندگان با برگزاری مراسم های ترحیم، خیرات و نذورات اهدا می کنند تا فاتحه خوانی و طلب بخشش توشه آخرت امواتشان شود، در صورتیکه با انجام خیرات ماندگار مانند مشارکت در این پروژه ، نام اموات بر تابلوی یادبود درج تا برای همیشه، با ذکر فاتحه یاد ایشان زنده نگه داشته شود. بدون شک ثواب مشارکت در این نوع پروژه ها به دلیل همکاری در کاهش تبعات و آسیبها اجتماعی،  کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نخواهد بود.

رئیس سازمان خاطرنشان کرد: این پروژه در ضلع جنوبی باب الرضا با مساحت ۲۰۰ متر مربع سالن نگهداری کودکان و ۳۰۰ متر مربع فضای بازی روباز و امکاناتی نظیر اتاق ویژه مادر و کودک شیرخوار، سالن بازی کودک و  سرویس بهداشتی و ... تحت نظارت سازمان و توسط مرکز نیکوکاری شمیم بهشت احداث خواهد شد.

حمیدرضا عسگری آغاز این پروژه را نگاهی جدید به نحوه ی اهدای خیرات خواند و گفت: شهروندان می توانند با ارسال عدد ۱۹ به سامانه ۲۰۰۰۱۵۳۰ و یا کد دستوری  #۱۵۳۰*۶۶۵۵* اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند .

در پایان رییس سازمان ابراز امیدواری کرد تا با حضور و مشارکت خیّرین و شهروندان این طرح بتواند به مرحله اجرایی برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =