7

باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی و روی شهروندان و احساس مسئولیت‌شان نسبت به فضای سبز حساب باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس حق محمدلو با بیان اینکه فضاهای سبز شهری، دارای بازدهی اجتماعی هستند، گفت: مهم‌ترین اثر فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست‌محیطی است که محیطی مناسب برای زیست شهروندان فراهم می‌کند و موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می‌شود.

وی گفت: بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است و البته توجه به نوع درختان و گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی و زیستی می‌تواند تازگی و طراوت ویژه‌ای به شهر ببخشد و با تنوع فضای سبز در تمامی نقاط شهر و توسعه متوازن، می‌توان شهری زیبا و در خور شهروندان ترسیم کرد.

سرپرست منطقه ۷ با تاکید بر نقش شهروندان در حفظ فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز به لحاظ پوشش گیاهی می‌تواند به سیما و منظر شهری، زیبایی ببخشد و چهره شهر را تغییر داده و نشاط اجتماعی لازم را فراهم سازد.

این مسئول همچنین اضافه کرد: در همین راستا در نقاط مختلف سطح منطقه روزانه اقدامات متعددی درجهت ارتقاء سطح کیفی و کمی فضای سبز انجام می شود که از جمله این اقدامات می توان به تسطیح آبیاری فضای سبز،کاشت درخت و درختچه، بوته کنی، هرس، فرم دهی درختان، جمع آوری هرس، قطع درختان خشکیده، حاشیه زنی، شستشوی درختان ، چمن زنی و... اشاره کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =