ساماندهی مشاغل مزاحم

در ساماندهی مشاغل مزاحمِ شهری صاحبان شغل باید آن محل را به صورت کامل تخلیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت‌گرد در جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری که ظهر امروز (۱۰ تیرماه) در محل سالن شهدای این دستگاه برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی مشاغل مزاحم برخورد با عاملان سدمعبر نیست و نحوه برخورد با این دو موضوع باید متفاوت از هم باشد.

وی با توضیح اینکه در ساماندهی مشاغل شهری باید صاحب شغل مزاحم آن محل را تخلیه کند، ادامه داد: ناظران خدمات شهر باید نسبت این موضوع آموزش های لازم را فرا بگیرند.

این عضو شورا در بخش دیگری به مصوبه فروش املاک در محدوده سنگ فروشی نیز اشاره کرد و افزود: بر این اساس الویتِ فروش املاک شهرداری در آن محدوده به سنگ فروش ها داده شده که با موضوعِ ساماندهی مشاغل مغایرت دارد؛ در صورت تملک آنها، شهرداری امکان جابجایی و ساماندهی مشاغل را نخواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، گفت: بیشتر تاکید من روی آهن فروشی ها و سنگ فروشی هاست و این ساماندهی باید تا زمانی صورت گیرد که این مشاغل مالکِ زمینی که در آن فعالیت می کنند، نشوند.

این مسئول همچنین به مجتمع صنفی صنعتی شیخ آباد پرداخت و خاطرنشان کرد: زمین این مجتمع مورد سو استفاده قرار گرفته به طوری که بدون آنکه برای ساماندهی مشاغل خود کاری انجام دهند در این زمین برای افراد ارزش افزوده ایجاد شده است.

عضو شورای شهر کرج در ادامه خواستار پیگیری شهرداری در این خصوص شد و افزود: مشاغلی مانند عطاری در این مجتمع فعالیت می کنند که جزو مشاغل مزاحم به شمار نمی روند و باید به این موارد نیز رسیدگی کرد.

دشت‌گرد در پایان با اشاره به ضرورت حضور مدیران مناطق دهگانه شهرداری کرج در جلسه های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، یادآور شد: عدم حضور مدیران در جلساتی که مربوط به خدمت رسانی به شهروندان است موجب کُند پیش رفتنِ اقدامات و خدماتِ مدیریت شهری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =