سلیم نژاد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به استفاده از ماسک برای کاهش امکان ابتلا به کرونا، از شهروندان برای پیوستن به این پویش همگانی دعوت کرد و گفت: متاسفانه موج دوم بیماری ایجاد شده و برای جلوگیری از ایجاد فشار مضاعف به پزشکان و کادر درمانی بیمارستانها باید پروتکل های بهداشتی را با دقت و وسواس بیشتری رعایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده از ۱۵ تیر اجباری است، افزود: استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد. در راستای کاهش ابتلا به بیماری کرونا و حجم مراجعات مردمی به بیمارستانها باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از ماسک در مکان‌های مختلف استفاده شود زیرا با رعایت این دو نکته می‌توان از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کرد اما عده‌ای این نکته را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: مردم باید باور کنند که این کار در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا موثر است و اگر دو طرف استفاده کنند تا ۹۵ درصد در پیشگیری موثر است. وقتی می شود بیماری را که می تواند برای مردم و کادر درمانی مشکلات زیاد و پیچیده ای ایجاد کند با یک ماسک ساده و ارزان و شستن مداوم دست کنترل کرد، چرا نباید از این روش استفاده کرد.

سلیم نژاد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامتی شهروندان ضدعفونی معابر پرتردد و وسایل حمل و نقل عمومی شهر کرج در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، تاکید کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و به ‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =