قطعه بهشت آرامستان ها

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج توسعه مقبره های خانوادگی به سبک معماری اسلامی – ایرانی را یکی از اهداف اجرای این عملیات عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حمیدرضا عسگری با بیان اینکه هم اکنون در مرحله اجرای فاز نخست عملیات اجرایی گذر بهشت هستیم، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد از عملیات انجام شده و در حال نصب اسکلت بنا هستیم.


به گفته عسگری در حال حاضر اسکلت ۹۴ مقبره نصب شده است.


وی، تامین خواست و نیاز مراجعین را یکی از دلایل اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: مجموعه آرامگاه های خانوادگی به سبک معماری اسلامی ایرانی، با توجه به توپوگرافی و ویژگی های فیزیکی و محیطی منطقه در ضلع شرقی گلزار شهدای بهشت سکینه (س) در حال احداث می باشد.


این مسئول، فاز دوم طرح را شامل نماسازی پروژه ذکر کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود ظرف یک ماه آتی فاز دوم طرح آغاز شود.


رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج، با اشاره به تامین بخش قابل توجهی از درآمد سازمان به واسطه پیش فروش قبور و آرامگاه های خانوادگی، گفت: برای گذر بهشت تعداد ۱۵۱ حجره آرامگاهی و ۱۰۵۷ قطعه قبر پیش بینی شده که به نقوش اسلامی و کاشی کاری مزین است.


وی در ادامه افزود:در راستای اهداف از پیش تعیین شده بخشی از درآمد حاصل از پیش فروش قبور  خصوصا پروژه گذر بهشت، صرف بخش عمده ای از هزینه کفن و دفن عزیزان کم توان و همچنین معسرینی که در هنگام حیات از نظر استطاعت مالی در شرایط نامناسبی به سر میبردند در شهرمان خواهد شد.


این مقام مسئول در سازمان آرامستان ها، به مساحت هفت هزار متر مربعی این مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: طراحی مجموعه با اقتباس از اصول باغ ایرانی انجام شده و اصولی چون: سلسله مراتب، تقارن، استقلال فضاها، مرکزیت، ریتم، تنوع و همچنین ویژگی هایی مانند: احداث در زمین شیب دار، استفاده از یک جوی دائم اصلی و عنصر آب، روان نمودن آب به گونه ای که همواره صدای آب شنیده شود(وجود آبراهه) در آن مورد توجه قرار گرفته است.


به گفته عسگری، طبیعت گرایی، استفاده از درختان سایه دار، استفاده از خطوط راست در طراحی اصلی و مرکزیت المان ها از دیگر ویژگی های این طرح به شمار می آیند که با اعتباری بیش از دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در حال اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =