....................

ثبت اطلاعات الکترونیکی املاک شهرداری در واقع زمینه سالم سازی را فراهم و یک تحول داخلی در سیستم شهرداری کرج ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۱ تیرماه) در حاشیه آئین رونمایی از درگاه یکپارچه ارائه خدمات الکترونیک که در سالن جلسات شهدای شهرداری کرج برگزار شد با اشاره به اهمیت شفافیت در امور اظهار داشت: شفافیت یک شعار و ادبیات نیست بلکه یه منطق، دانش و آگاهی در کار را می طلبد و امروز در جهان سیستم های تحت وب بهترین پوشش دهنده موارد مبتنی بر شفافیت به مردم است‌.

این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در زمان شروع به کار شورای پنجم شهر کرج به عنوان ناظر سازمان فاوا شهرداری نیز فعالیت داشته ام، اما در آن روزها علیرغم فراهم کردن زیرساخت ها و ساختارها و از طرفی وجود نخبگان در این سازمان، آنجا به دلیل نوع سیاست گذاری دچار حاشیه بود.

نائب رئیس شورای شهر کرج از تحول های ایجاده شده در سازمان فاوا به دنبال تغییر رویکردها در این حوزه سخن گفت و افزود: بعد از این تحولات سازمان مربوطه نخست دو منطقه شهرداری کرج را با سرمایه گذاری بخش خصوصی تحت پوشش رویکردهای ویژه بکار برده شده داشت، اما با تلاش ها و پیگیری های نیروهای شهرداری سطح فعالیت در این زمینه از دو به ده منطقه رسید.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه مهترین زمینه های فساد را در کمیسیون های ماده صد داریم، تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری سازمان فاوا شهرداری کرج و دبیرخانه های کمیسیون های ماده صد برای اولین بار تمامی احکام صادره در این کمیسیون ها ها که حالت شبه قضایی دارد با شفافیت به مردم ارائه می شود.

خستو یادآور شد: شهروندان کرجی می توانند با فشردن یک دکمه پرینت تمام احکامی که یک عضو شورا، نماینده دادستان و یا نماینده وزارت کشور صادر کرده است را ببینند و این جلوی هرگونه خطاکاری با این مهم گرفته شده و یک تحول داخلی در سیستم شهرداری کرج صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این تحول در ساختار داخلی شهرداری کرج به سمت همکاری با دیگر نهادها پیش می رود، بیان کرد: در حوزه شهرسازی و دیگر موارد نیز اقدامات مربوطه در حوزه ارائه خدمات الکترونیک پیش برده شده است‌.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضا، اداره کل ثبت اسناد استان و چند بانک عامل برای کمک به راه اندازی درگاه ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری کرج گفت: با توجه به شلوغی کلانشهری ماند کرج و نیاز به وجود سیستم بوروکراتیک راه اندازی درگاه مربوطه اتفاقی خجسته است و شهروندان در حین کار و سفر یا حضور در منزل علاوه بر دریافت خدمات از سیستم های اداری مطلع می شوند.

وی بیان کرد: اتفاق مهم دیگر که شورای شهر کرج به صورت جد پیگیر شده، این است که املاک شهرداری نیز در این قالب ساماندهی شود؛ چون یکی از موارد فسادآمیز ابهامات در خصوص املاک شهری بوده که تنها در اختیار عده ای معدودی قرار داشته است.

خستو بیان کرد: نمی خوام بگویم که این عده معدودی که می گویم، افرادی مثبت یا منفی بوده اند؛ روی صحبت من این است که گاهی فردی که مخزن اسرار بوده فوت کرده یا با بازنشسته شده و در نتیجه اطلاعاتی دیگر در دسترس نداشتیم، اما اکنون ثبت اطلاعات املاک شهرداری در واقع زمینه سالم سازی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز با راه اندازی درگاه ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری کرج یکی از شعارهای شورای پنجم این کلانشهر محقق شده است، عنوان کرد: یک ارتباط همه منظوره با این اقدام فراهم شده است و کمک به کاهش ترافیک شهرمان، صرفه جویی در وقت شهروندان، بهبود شرایط زیست محیطی در کرج و کاهش آلودگی هوا توسط خودروها از جمله دستاوردهای درگاه خدمات الکترونیک است.

نائب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا، شهرداری کرج در روزهای زیادی با حضور یک سومی پرسنل کار کرده اما وقفه ای در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشده است، بیان کرد: دلیلش این است که در این مدت، شهرداری با تکیه بر ظرفیت های الکترونیکی کار کرده است، البته شهرداری باید پذیرای انتقادات مردم در مورد این سیستم نیز باشد.

به گفته خستو، امروز از طریق این سیستم و درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، شهرمان زیست پذیرتر می شود، ارتباط مردم با مدیدان شهری نیز ارتقاء می یابد و ابهامات و سوء تفاهم ها نیز رفع می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =