........

کاروان سرای شاه عباسی به محلی برای برگزاری نمایش‌های آیینی و سنتی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز که به همراه استاد فتحعلی بیگی، هنرمند تئاتر و سینما صورت گرفت، کرج را شهری خوابگاهی و تنها منبع درآمد برخی پایتخت نشینان دانست و افزود: نمی شود به این کلانشهر شهر زندگی گفت.

وی  با اشاره به اینکه شهرها با انسانها، تاریخ و فرهنگ و هنرشان معرفی می شوند، بیان کرد: برای پویایی کلانشهر کرج لازم است از پتانسیل های موجود در شهر و  تفکر هنرمندان آن استفاده کردکه  لازمه تحقق این امر همبستگی مدیران و تعامل آنها با هنرمندان است.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج ارتباط و همکاری با هنرمندان را اولین راهکار پویایی کرج عنوان کرد و افزود: برخی هنرمندان در نقد بسیار پیشگام هستند ولی در حل مشکلات  شهر مشارکت نمی کنند.

این مسئول توضیح داد: اگر به دنبال این هستیم که کرج به شهری زنده و پویا تبدیل شود در گام اول باید زمینه همکاری میان دستگاه ها ، هنرمندان و شهروندان را تقویت کنیم.

خستو ادامه داد:  کرج هنرمندانی دارد که قلبشان برای شهر و توسعه هنر می تپد و برای توسعه شهر باید از پیشنهادات و طرح های آنها استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان نامی کشور مثل استاد جلال مقامی، استاد جولایی، استاد رضوی و استاد فتح علی بیگی در البرز گفت: مجموعه مدیریت شهری به ویژه شورای شهر دوره پنجم نگاه مطلوبی به جایگاه هنر دارند. 

این عضو شورا با گلایه از کمبود سالن نمایش در این کلانشهر افزود: شورای پنجم برای کمک به هنرِ این شهر اقدام به ایجاد سالن نمایشِ تئاتر شهر کرده و طبق پیگیری های صورت گرفته یک ماه قبل زمین این سالن تملک شده و در روز های آتی طرح سالن ارائه و اجرایی خواهد شد.

خستو عنوان کرد: طراحی داخلی تئاتر شهر به گونه ای است که قابلیت نمایش های آئینی و فرهنگی را داشته باشد. 

آماده همکاری با شورا و مجموعه مدیریت شهری هستیم 

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز نیز در ادامه از پیشنهاد شورای پنجم برای تبدیل کاروان سرای شاه عباسی به عنوان محلی برای برگزاری نمایش های آیینی و سنتی استقبال کرد و افزود: ما به عنوان سازمان متولی آمادگی تحقق این مهم را داریم.

فریدون محمدی ادامه داد: تحقق این امر علاوه بر حفظ تاریخ، افزایش درآمد ، جذب گردشگر را نیز به دنبال خواهد داشت. 

گفتنی است طی روزهای آینده تفاهم نامه همکاری بین مجموعه مدیریت شهری کرج و اداره کل میراث فرهنگی استان البرز  در این خصوص امضا خواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =