سرای محله

در سراهای محله به جای رویکردهای اجتماعی و مشارکتی دیگر جنبه ها کارکرد بیشتری دارد که این موضوع مشارکت شهروندان را به حداقل رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت گرد در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به کارکرد سراهای محله، اظهار داشت: سرای محلات مهمترین بستر تقویت و ترویج مشارکت و تعمیق مسئولیت‌پذیری شهروندان است که بجای مدیریت آن توسط منتخبین و معتمدین محله  ها، توسط سمن ها مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به جای رویکردهای اجتماعی و مشارکتی دیگر کارکردها بر سرای محلات حاکم بوده است، یادآور شد: از این ظرفیت اجتماعی سراهای محله استفاده بهینه نشده که این رویکرد با روح و فلسفه وجودی آن، فاصله دارد.

به گفته این عضو شورا؛ مدیریت شهری باید با استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنین محلات را برجسته کند.

دشت گرد در ادامه بر ضرورت احیای رویکرد محله محوری با هدف جلب مشارکت بیشتر شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: از شهرداری درخواست دارم از سراهای محله بخواهد برنامه شش ماهه ارائه دهند (ظرف مدت یک ماه) تا با ارائه راهکار و برای برون رفت از وضعیتِ موجود، این سراها به مدیریت بهتر و هدفمندتری دست یابند. 

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: باید از این فضاها برای کارآفرینی به خصوص اشتغالزایی و فروش محصولات بانوان و خانواده های کم بضاعت (به صورت مجازی و غیر مجازی) نیز استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =