محمدی

مدیریت پسماند یکی از ضروری ‌ترین محورهای توسعه پایدار و به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین محمدی در جلسه مشترک دو کمیسیون "محیط زیست و سلامت" و "سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی" شورای اسلامی شهر کرج که پیش از ظهر امروز با حضور معاون خدمات شهری شهرداری، روسای سازمانهای سرمایه گذاری و مدیریت پسماند برگزار شد، اظهار داشت: افزایش روزافزون حجم پسماندها از یک سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سویی دیگر بر پیچیدگی شرایط و نحوه جمع آوری و دفع آن ها می افزاید.

وی تصریح کرد: مدیریت پسماندهای شهری به عواملی همچون تولید زوائد، جمع آوری، حمل و نقل، دفن زباله و بازیافت آن بستگی دارد، بنابراین محدوده مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است، برای چنین موضوعی راهی جز مدیریت و برنامه راهبردی علمی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با بیان اینکه بازیافتِ زباله به روش علمی و اصولی مهمترین هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری است، افزود: امروزه دیگر سیستم‌های جمع‌آوری و دفع سنتی پسماندها پاسخ‌گو نبوده و نمی‌تواند از آلودگی‌های زیست‌ محیطی  ناشی از انواع پسماندهای جلوگیری کند.

محمدی به اجرای طرح بازیافت پسماند اشاره کرد و گفت: لایحه شهرداری در خصوص استفاده از ظرفیت های دانش بومی کشور جهت احداث واحدهای بازیافت زباله از طریق انعقاد قرارداد مشترک در قالب ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداریها با پارک علم و فن آوری در حال اقدام است.

وی تاکید کرد: ضمنا در جلسه صحن علنی مطرح شد تا توجیه فنی و اقتصادی اجرای طرح بازیافت پسماند می بایست به تایید کمیسیون مشترک محیط زیست و سلامت و سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی برسد.

وی یادآور شد: در این جلسه مشترک اعضای این کمیسیون هر کدام نقطه نظرات و مسائل فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی شهرداری را جهت مشارکت با بخش خصوصی در راستای بازیافت زباله طرح و بررسی کردند و مقرر شد شهرداری لایحه جدیدی در قالب فاز یک طرح با تمام موارد و مشخصات مکانی، زمانی و هزینه ها ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =