باغ موزه دفاع مقدس

باغ موزه دفاع مقدس استان البرز نمادی از مقاومتِ رزمندگان و فضایی برای برای انتقال فرهنگ و ارزش های آن ایام به نسل جدید، بشمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان البرز؛ اظهار داشت: این باغ موزه بخشی از ایثارگری ها و مجاهدت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: پروژه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان البرز از سال ۹۶ با مصوبه شورای اسلامی شهر کرج در دوره چهارم کلنگ زنی شد.

این مسئول ادامه داد: نخستین فاز این مرکز با مساحت سه هزار مترمربع زیر بنا و با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات احداث شده است.

کمالی زاده با اشاره به اینکه کلِ مساحت این باغ موزه ۴.۵ هکتار است، افزود: سه فاز دیگر از این باغ موزه باقی مانده که اختصاص به تالارها و موزه ها دارد که تاکنون هشت میلیارد تومان برای فاز دوم هزینه شده و مابقی اعتبار آن که بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است طی قراردادی جذب شده است.

وی در ادامه به ساخت اردوگاه شهید باکری در خوزستان اشاره کرد و گفت: این پروژه  که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اختیار سپاه قرار داده شد، در حال حاظر مراحل پایانی را طی می کند.

شهردار کلانشهر کرج گفت: این اردوگاه از لحاظ کیفیتِ مصالح، مدرنترین سایت در بین ۳۱ استان کشور است.

گفتنی است پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان البرز که قرار بود روز شنبه پنجم مهرماه در چهاردهمین هفته از شنبه های جهادی افتتاح شود، به دلیل همزمانیِ افتتاح با ۷ استان، امروز به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =