طرح کاپ

آیین رونمایی از طرح کاپ (کاهش تولید پسماند) امروز چهارشنبه در منطقه ۳ شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در این طرح که با هدف مدیریت بهینه پسماند با رویکرد تفکیک زباله از مبدأ اجرا شده، منطقه ۳ شهرداری کرج به عنوان پایلوت انتخاب شده است تا در صورت موفقیت طرح، استمرار و اجرای آن را در سایر نقاط کلانشهر شاهد باشیم.

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج در این مراسم، از دلایل انتخاب منطقه برای اجرای مرحله نخست طرح را در وهله اول قرارگیری آن در نزدیکی مرکز دفن حلقه دره به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی شهر و استان عنوان کرد و ادامه داد: وجود سازمان های مردم نهاد فعال و علاقمند به حوزه محیط زیست در کنار شهروندانی که مشتاق به همکاری در این گونه طرح ها هستند از دیگر دلایلی بود که مدیریت منطقه را برای استقبال از اجرای طرح کاپ ترغیب کرد.

علی آرایی، حمایت های شورای اسلامی شهر و شهردار کرج را برای اجرایی کردن این پروژه مورد تقدیر قرار داد و افزود: در کنار این حمایت ها، پس از برگزاری جلسات متعدد با معاون خدمات شهری شهرداری کرج، بر آن شدیم تا مرحله نخست اجرای طرح کاپ را در منطقه ۳ اجرا کنیم.

به گفته آرایی، تلاش خواهیم کرد با انجام این مرحله از پروژه و از طریق فرهنگسازی، خانواده ها را نسبت به موضوع پسماند و مدیریت آن حساس تر کرده و اهمیت تفکیک از مبدأ را به آنها گوشزد کنیم.

وی، ابراز امیدواری کرد: بعد از اجرا، الگوی موفقیت مان را به سایر مناطق صادر خواهیم کرد.

آرایی، تاکید کرد: چنانچه بتوانیم از محل کاهش مراجعات هر روزه و هزینه های حمل زباله درآمدی کسب کنیم به طور حتم این عواید بر اساس آمار و اسناد، برای آبادانی منطقه و شهروندان هزینه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =