ستاد بازافرینی پایدار کرج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، وجود املاک قولنامه ای را مهمترین و بزرگترین معضل در مسیر بازآفرینی پایدار شهری عنوان کرد و از مسئولان مربوطه خواست، نسبت به تدوین قوانین و دستورالعمل های مناسب، اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج، معاون شهردار در حوزه شهرسازی و معماری و نمایندگانی از دستگاه های مرتبط در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در این نشست با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش در اجرای طرح بازآفرینی محلات، ساخت و ساز غیرمجاز و وجود املاک قولنامه ای است، اضافه کرد: پیش از این با دریافت مجوزی از شورای شهر نسبت به اختصاص سند به برخی از این املاک بر اساس چارچوب های مشخص، اقدام می شد اما با صدور رای دیوان مبنی بر اینکه شهرداری ها حق صدور سند برای املاک قولنامه ای را ندارند، این امر نیز منتفی شد.

احمدی پرگو افزود: بر این اساس ضروری است دستگاه ها در سه حوزه: راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و شهرداری نسبت به اتخاذ تدابیر و قوانینی راهگشا در این زمینه وارد عمل شوند.

در ادامه این نشست تخصصی محورهایی چون: ارائه گزارش درباره طرح بازآفرینی شهر گرمدره، گزارش شهرداری کرج درخصوص طرح بازآفرینی محلات حسن آباد، آق تپه و سهرابیه، ارائه و بررسی طرح های بازآفرینی محله اخترآباد و حوزه مسکونی تپه مرادآب مطرح شد.

همچنین نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان البرز پیرامون صدور اسناد مالکیت محله خط ۴ حصار و واگذاری زمین مورد نظر به منظور احداث مرکز بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان توضیحاتی ارائه داد.

اقدامات انجام گرفته درباره واگذاری زمین کیانمهر به عنوان معوض زمین واقع در محله سهرابیه با هدف احداث فضای آموزشی از موضوعات طرح شده در این جلسه بود که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مطرح شد.

ارائه گزارش توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج پیرامون بررسی ایجاد ستاد بازآفرینی پایدار مناطق بخش دیگری از دستور جلسه این نشست بود.

در پایان دستور جلسه این ماه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان کرج، تمامی دستگاه های عضو ستاد، روند اجرای برنامه بازآفرینی سال ۹۹ خود در محلات هدف و بافت های ناکارآمد شهری را تشریح  کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =