احمدی پرگو

ورودی های شرقی و غربی کلانشهر کرج به عنوان درگاه طبیعت و درگاه دانش نامگذاری شده است.

احدالله احمدی پرگو در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به نامگذاری ورودی های شرقی و غربی شهر به عنوان درگاه طبیعت و درگاه دانش، اظهار داشت: درگاه طبعیت از ابتدای محدوده کرج آغاز و تا محدوده کلاک ادامه پیدا می کند. همچنین درگاه دانش با شروع از بهشت سکینه (س) تا پل حصارک امتداد می یابد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این درگاه ها برای مسافران و ضرورت ایجاد حس تعلق و شهروندی برای ساکنان، اجرای طرح جامع سه بعدی را برای این درگاه ها در نظر گرفته ایم.

به گفته معاون شهردار کرج، به منظور بررسی این طرح جلسه ای را با حضور احد رسولی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج، مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مهندسین مشاور برگزار کردیم. در این نشست موضوع طرح توسط مشاور تشریح و حاضران نظرات خود را درباره آن، ارائه دادند.

این مسئول، بخش هایی از طرح را شامل: جداره سازی سبز در محدوده حریم آزادراه، ساماندهی و زیباسازی سازه و فضای زیر پل های کلاک و حصارک با استفاده از هنرهای همگانی، نقاشی دیواری، نورپردازی و محوطه آرایی، طراحی پل های عابر پیاده با معماری شاخص وجذاب به عنوان عامل تنوع دهنده، حف کاربری های ناسازگار و ساماندهی فعالیت ها و عملکردها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ساماندهی جداره کالبدی بافت مسکونی مجاورت آزادراه از طریق پالت های رنگی، ساماندهی و بازپیرایی مبلمان شهری، ساماندهی محورهای دسترسی (تعریض محور – ایجاد باند کندرو)، منظرسازی و کاشت پوشش گیاهی (ایجاد دیوار سبز عمومی، تکمیل پوشش گیاهی کریدورهای سبز)، پنهان سازی نمای جداره های صنعتی به وسیله پوشش گیاهی نیز بخش دیگری از این طراحی سه بعدی شهری است.

این مسئول با اشاره به ضرورت استقرار اِلمان های بصری در محدوده حریم اتوبان نیز اذعان داشت: مقرر شد با برگزاری جلسه ای در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، رعایت ضوابط قانونی ایمنی راه ها برای استقرار این المان ها مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی پرگو، زمان اجرای طرح را منوط به موافقت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری این مجموعه، ورودی های شهر کرج ساماندهی شده و با زیبایی منحصر به فردی از ورود مهمانان استقبال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =