5

امروزه در شهرهای دنیا توجه ویژه‌ای به انسان محور کردن معابر و اماکن شهری می‌شود، بر این اساس کلانشهر کرج نیازمند مکان‌های گردشگری و تفریحی با امکاناتِ مدرن است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در بازدید از پیشرفت پروژه ساماندهی تپه اسلام آباد و پارک دانایی اظهار داشت: شناسایی مناطق مستعد طبیعت گردی و برنامه ریزی برای این مناطق و ایجاد امکانات زیربنایی تفریحی  _ گردشگری برای شهروندان در محلات کم برخوردار و محروم، از اولویت‌های شورای پنجم شهر بوده است.

وی اضافه کرد: کلانشهر کرج به رغم وسعت و جمعیت بالا، از کمترین و محدودترین امکانات گردشگری و تفریحی برخوردار بوده و اجرای این پروژه به ویژه از نظر محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار حایز اهمیت است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج افزود: تپه مراد آب (تپه های بی نهایت)  از ظرفیت‌های طبیعی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری برخوردار است و ساماندهی و اجرای طرح زمینه شکوفایی این تپه را فراهم خواهد کرد.

رسولی بیان کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر کرج و به همت سازمان سیما، منظر شهری شهرداری کرج عملیات عمرانی و اجرایی در زمین ۷۲ هکتاری تپه مراد آب شامل احداث رینگ ۳۰ متری و پیش بینی کاربری های فضاهای سبز، گردشگری و تفریحی، جانمایی ابنیه پارک شامل کاربری های تجارتی، مسیر های دسترسی و پارکینگ و فضای بازی کودکان در حال تکمیل است.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان با حضور در این پارک با مهارت‌های ذهنی، علمی و خلاق آشنا می‌شوند، تصریح کرد: در این پارک علمی، تفریحی و آموزشی سعی می‌شود تا مفاهیمی از قبیل جستجوگری، کنجکاوی، خلاقیت و ابداع در مخاطبان که اکثریت آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، نهادینه شود.

رسولی با  اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پارک شهر دانایی یک محیط علمی، تفریحی، شاد و تعاملی است که موجب افزایش سطح آگاهی عمومی شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان نسبت به علوم و فناوری‌های روز می‌شود، یادآور شد: فاز اول احداث پارک ۲۳.۵ هکتاری دانایی تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: امروزه در شهرهای دنیا توجه ویژه‌ای به انسان محور کردن معابر و اماکن شهری می‌شود بر این اساس کلانشهر کرج نیازمند مکان‌های گردشگری و تفریحی با امکانات مدرن است که مبنا و محور طرح‌ها و پروژه‌های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری احداث رینگ ۳۰ متری تپه مراد آب، تاکید ویژه‌ای بر انسان محوری داشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج با اشاره به ساخت آبشار در پارک دانایی کرج، گفت: کار احداث دیواره‌های سنگی این پارک به عنوان دیواره‌های حائل یا جان پناه به طول حدود سه کیلومتر به اتمام رسیده و انجام زیرساخت‌ها، جانمایی مبلمان و همچنین نورپردازی این پارک نیز در حال انجام است.

در این بازدید که از سوی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده با همراهی بضاعتی پور رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبزشهری، عاقلی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری، مسئولان املاک، خدمات شهری و پلیس ساختمان مرکز و منطقه ۱ شهرداری کرج صورت گرفت، از مراحل تکمیل پارک دانایی، پیست دوچرخه سواری، کفپوش‌های نصب شده، خاکبرداری و اجرای ترانشه رینگ ۳۰ متری اسلام آباد و تپه های بی نهایت، بازدید شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =