بهره برداری از گذر سبز و شبکه برق دهکده باغستان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های اصلی مانند آب و برق در دهکده باغستان، اظهار داشت: با راه اندازی شبکه برق، امکان ورود سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های تفریحی گردشگری نیز فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در شانزدهمین هفته از "شنبه های نو اتفاق نو" و آیین افتتاح پروژه گذر سبز باغستان و شبکه برق باغستان، عنوان کرد: از سال ۹۷ تا کنون سازمان سیما، منظر موفق به خرید ۲۰ کیلو وات برق و انشعابات آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پست ۲۰ کیلو ولت یک پست بسیار قوی در شبکه برق شهری است، گفت: فراهم کردن این زیرساخت موجب می شود تا با حضور سرمایه گذاران، دهکده تفریحی باغستان را هر چه بهتر مهیای حضور شهروندان کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: با راه اندازی شبکه برق دهکده باغستان، آبشاری که در مجاورت آن قرار گرفته، چهار ایستگاه پمپاژ آب و تمامی سیستم های روشنایی باغستان تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند و در ادامه می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های تفریحی گردشگری مانند شهربازی، تلکابین، سورتمه، پیست اتومبیل رانی و ... باشیم.

این مسئول با بیان اینکه برخی پروژه های مدیریت شهری با صرفه جویی در اقتصاد به بهره برداری می رسد، گفت: برای راه اندازی شبکه برق باغستان حدود ۸ میلیارد تومان هزینه شده است، این در حالی است که اگر در شرایط کنونی اقدام به ایجاد این شبکه می کردیم بالای ۱۶ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح آن لازم بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح اقدامات سازمان در افتتاح گذر سبز باغستان پرداخت و یادآور شد: اقدامات اجرایی این پروژه نیز از سال ۹۷ آغاز شده که در ضلع جنوب دهکده سه کیلومتر پیست دوچرخه سواری و ۲.۵ کیلومتر پیست پیاده روی ایجاد شده است.

بضاعتی پور همچنین از ایجاد یک فضای ۱۸ هزار مکعبی برای ذخیره آب در دهکده تفریحی باغستان سخن گفت و افزود: این پاند در جهت کنترل سیلاب موثر بوده و به دلیل همجواری با نهر دلمبر به مقاصد آبخیزداری نیز کمک شایانی می کند.

این مسئول افزود: گذر سبز باغستان همچنین مجهز به مبلمان پارکی، دو سری ست تندرستی، ست روشنایی، نیمکت، سطل زباله و دیگر موارد مورد نیاز پارک است.

به گفته بضاعتی پور هزار هکتار از فضای باغستان نیز به منظور جنگلکاری در اختیار شهرداری قرار گرفته که ۶۵۰ هکتار در زمان شورای چهارم و ما بقی در زمان شورای پنجم جنگلکاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =