ارش ارشد

در شرایط امروز اقتصاد کشور که ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم مدیران اقتصادی باید با شجاعت و جسارت برای جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذار قدم بردارند.

آرش ارشد در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار داشت: برای به حرکت درآمدن جریان سرمایه گذاری در کشور باید عافیت طلبی جای خود را به پویائی بدهد.

 
این مسئول در توضیح دومین قسمت از سلسله مباحث ویدیوئی موانع سرمایه گذاری، گفت: یکی از گرفتاری های عمده کشور ما این است که از زمان اقدام سرمایه گذار تا صدور مجوزهای مربوطه گاه ۲ سال زمان صرف می شود؛ این در حالی است که در بازار پرتنش و پرتورم امروز، ارزش برابری پول با ارزهای داخلی کاهش سریعی دارد که موجب کاهش شوق سرمایه گذار برای فعالیت مولد می شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها و حتی کشورهای همسایه، زمان اقدام تا عمل در حوزه سرمایه‌گذاری کمتر از یک هفته یا بعضا سه روز است که این امر تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی این کشورها دارد.

ارشد یکی از معضلات حوزه سرمایه گذاری را رخوت اداری دانست و ادامه داد: متاسفانه در ادارات ما به دلیل نبود یک پنجره واحد، سرمایه‌گذاران با سرگردانی مواجه‌اند؛ از طرفی نگاه ادارات ما بیش از آنکه به اقدامات متوالی معطوف شود درگیر اقدامات موازی است و باید بدبختی بزرگ تفسیرهای شخصی افراد ناآگاه از نظام سرمایه‌گذاری را به آن افزود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج بیان کرد: مدیران حوزه سرمایه گذاری کشور باید شهامت و اراده بالایی برای حمایت از سرمایه‌گذاران داشته باشند چرا که در غیر این صورت سرمایه، جذب بازارهای کاذبی چون خودرو، مسکن، ارز و... می‌شود که آن نیز تبعات بسیار بدی به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: مدیران ما باید برای هر میزان سرمایه‌ای که به آنها مراجعه می شود برنامه و نقشه راه داشته باشند تا به سرعت بتوانند سرمایه‌های سرگردان را به سمت و سوی درست هدایت کنند.

ارشد گفت: در شرایط امروز اقتصاد کشور که ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم مدیران اقتصادی باید با شجاعت و جسارت برای جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذار قدم بردارند؛ همچنین برای رشد سرمایه‌گذاری در ایران باید شجاعانه ایستاد.

 این مسئول ادامه داد: بدیهی است سرمایه‌گذاری محدود کننده آفات و سوء جریانها در نظام اداری است و بی تردید مخالفان نظام مشارکت عمومی خصوصی افرادی هستند که از وضع موجود و شیوه های جاری پیمانکاری سود می برند، لذا برای غلبه بر این فساد بدون داشتن روحیه جهادی و جنگندگی نمی توان به توفیق رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =