گذر سبز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از افتتاح گذر سبز حاشیه رودخانه کرج خبر داد و گفت: این پروژه دوشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، توجه به احداث پیاده ‌راه را یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق شهری انسان محور معرفی کرد و در تشریح مشخصات این پروژه اظهار کرد: پروژه گذر سبز و حاشیه رودخانه کرج در راستای یکی از سیاست‌های مدیریت شهری برای ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری، بازیابی هویت محلات قدیمی و محله محور کردن این مسیر به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه کرج پیش از این به دلیل عدم روشنایی و فضاسازی مناسب به محل ناامنی برای تردد شهروندان تبدیل شده بود، گفت: مناسب سازی و تجهیز این محل به سیستم روشنایی و مبلمان و احداث فضای سبز مناسب، موجب اتصال و احیای مسیر پل قدیمی کرج با محله خلج آباد را فراهم کرده و شهروندان می توانند با امنیت خاطر از این محل استفاده کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: امروزه محلات شهری کرج علیرغم اهمیت تاریخی که دارند در نظام دهی به الگوی سکونت شهری نقش کم اهمیتی ایفا می کنند و این درحالی است که در رویکرد توسعه و شهر پایدار حل مشکلات شهری در بازگشت به مفهوم محله محوری و احیای بافت و هویت قدیمی تصور می شود.

بضاعتی پور با بیان اینکه بهسازی و مناسب سازی محلات قدیمی و استفاده حداکثری از فضاهای شهری موجود، بر تعاملات اجتماعی تأثیرمثبتی دارد، افزود: یک فضای شهری امن باعث تشویق و ایجاد فعالیت‌های مناسب و تهدید فعالیت‌های نامناسب می‌شود.

وی با بیان اینکه با حمایت شورای شهر و نگاه ویژه مدیریت شهری کرج  هر سال یک مترمربع به فضای سبز کلان‌شهر کرج اضافه شده است، گفت: پروژه گذر سبز و حاشیه رودخانه کرج در ادامه مسیر جهادی شهرداری کرج در افتتاح پروژه های عمرانی، دوشنبه پنجم آبان‌ماه در محل خیابان مدرس (تهران) بعد از پل حامی، حاشیه رودخانه کرج با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری به بهره برداری می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =