محمدی

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به توافق شهرداری کرج و پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: طبق این توافق بازیافت زباله در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی با اشاره به اهمیت فرآیند بازیافت زباله، گفت: طبق ماده ۱۹۳ برنامه پنجم توسعه، شهرداری های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مکلف هستند که از فناوری نوین برای بازیافت زباله استفاده کنند.

به گفته وی طبق ماده ۱۹۳ برنامه پنجم توسعه دفن زباله به روش سنتی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید ممنوع می شد اما متاسفانه با وجود این تکلیف قانونی، شهر کرج در این حوزه پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: در کمیسیون محیط زیست بارها تکلیف شده که شهرداری از ظرفیت های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان برای بازیافت زباله ها استفاده کند.

محمدی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرج طی دو سال گذشته با بررسی طرح های مختلف به توافق اولیه با پارک علم و فناوری البرز در زمینه بازیافت پسماندها دست یافته است، گفت: این توافق برای انعقاد قرارداد به تصویب شورای شهر رسیده و با تحقق این مهم شهرداری می تواند با همکاری پارک علم و فناوری استان در گام اول حداقل روزانه ۱۵۰ تن زباله شهری را به طور کامل بازیافت کند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در زمان حاضر مدیریت هر تن زباله برای شهرداری کرج حدود ۵۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: بازیافت پسماند، فرصتی جدید برای توسعه سایر صنایع و تولید محصولات جدید به شمار می رود؛ همچنین استفاده از روش های مکانیزه و علمی موجب می شود تا شیرابه ها استانداردسازی شده و در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: این روش کمک خواهد کرد تا آثار منفی زیست محیطی ناشی از دفن سنتی زباله ها به حداقل برسد.  

محمدی گفت: چنین همکاری و توافقی با پارک علم و فناوری و مشارکت یکی از شرکت های دانش بنیان که خود مبتکر و مخترع چنین فرآیندی است برای اولین بار در کشور آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه همگان استان البرز را یکی از قطب های فناوری کشور می شناسند، گفت: این انتظار وجود دارد تا در زمینه بازیافت زباله و مدیریت علمی پسماندها سرآمد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =