آقای محمدرضااحمدی نژاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تاکسی‌های درون شهری کرج فرسوده است، گفت: متاسفانه دولت منابعی برای بهبود این شرایط به شهرداری تخصیص نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد در نشست با رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کرج پیرامون بررسی اقدامات، مسائل و مشکلات پیش روی حوزه ترافیک شهر، ضمن تشریح عملکرد این مجموعه اظهار کرد: به طور قطع در راستای پیشبرد اهداف در دستور کار با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در حال حرکت هستیم.

وی هوشمندسازی سه تقاطع مهم و پر تردد «مصباح، هفت تیر و امام حسین(ع)» را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: علی رغم اینکه کرج در قیاس با دیگر کلان‌شهرهای کشور در زمینه هوشمندسازی تقاطعات بسیار عقب تر بود اما با تلاش کارشناسان حوزه موفق به طراحی کنترل اختصاصی شهر کرج در این زمینه شدیم.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود ایمن سازی شهر برای شهروندان در راستای ایجاد بستری امن و مناسب برای تردد عابرین پیاده را از مهم ترین وظایف اصلی این معاونت برشمرد و گفت: خوشبختانه با همکاری پلیس راهور موفق به شناسایی و احصاء نقاط حادثه خیز معابر درون شهری کرج شدیم و در راستای رفع مشکلات این بخش نسبت به جانمایی جزایر ایمن، نصب سه دستگاه پل عابر پیاده و آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده اقدام کردیم.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با توجه به اینکه بخشی از تصادفات درون شهری صورت گرفته ناشی از فقدان نور مناسب در محل گذرگاه‌های عابر پیاده است با اجرای طرح آشکارسازی در هشت گذرگاه عابر پیاده شاهد کاهش آمار تصادفات و حوادث در این نقاط بودیم.

احمدی نژاد با اشاره به تهیه سند توسعه ITS کلان‌شهر کرج، تصریح کرد: هم افزایی و یکپارچه سازی در سطوح مختلفی همچون یکپارچه سازی اطلاع رسانی در شهر، مدیریت واحد بر عملیات اجرایی در شهر، مدیریت بحران و امدادرسانی، ارائه تسهیلات در خدمات رسانی از مزایای تهیه این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در حوزه مهندسی خطوط اتوبوس، یادآور شد: علی رغم تلاش یکساله و مداوم کارشناسان این معاونت در حوزه مهندسی خطوط اتوبوسرانی به سبب وجود مشکلات مالی سازمان حمل و نقل بار و مسافر این مهم به مرحله اجرا نرسیده و در فاز نخست خود باقی مانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صورت جدی در حال پیگیری است و اقدامات خوبی در این بخش صورت پذیرفته، گفت: ۵۰ درصد تاکسی‌های درون شهری کرج فرسوده بوده و متاسفانه دولت منابعی برای بهبود این شرایط به شهرداری تخصیص نمی‌دهد.

احمدی نژاد اضافه کرد: طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها با همکاری سازمان فاوای شهرداری کرج به مراحل پایانی رسیده و امیدواریم بزودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =