محمدی

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج گفت: قبل از بهره برداری از دو پروژه احداث سلول دفن زباله از شهردار درخواست بررسی دقیق فنی پروژه را دارم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی با اشاره به بازدید از حلقه دره، اظهار کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد دو پروژه احداث سلول دفن زباله و rccp دارای ایراد و ابهاماتی است که لازم است شهرداری در اسرع وقت موضوع را بررسی دقیق فنی کرده و گزارش به شورا ارائه کند و یک نسخه از گزارش طراحی مشاور و تائیدیه ناظرین برای اینجانب ارسال شود.

وی گفت: سلول دفن به مساحت هفت هکتار و ارتفاع دیواره ۲۰ تا ۲۵ متر است، دیواره ضلع غربی به احتمال زیاد مقاومت لازم در مقابل فشارهای دفن را نداشته باشد و عایق بندی بستر و دیواره ها توسط ورق عایق پلاستیکی (ژئوممبران) فاقد کارایی لازم و در هنگام عملیات دفن پاره و بدون استفاده خواهد بود، ضمناً فرآیند و چگونگی عملیات دفن در این سلول مبهم است که نیازمند توجیه بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: rccp ایجاد شده با بستر سیمانی کیفیت و مقاومت لازم در مقابل فشارهای ماشین آلات و ... نخواهد داشت بعلاوه برای مدیریت شیرابه های تولیدی و روان آب ها در هنگام بارندگی تدبیری نشده است و کارایی سیستم و بهره برداری از این پروژه با ایراد و اشکالاتی همراه خواهد بود.

محمدی به کاهش مخاطرات زیست محیطی حلقه دره اشاره کرد و یادآور شد: بازیافت زباله با همکاری دانشگاه علم و فناوری می‌تواند سرآغازی با چشم اندازی مثبت در جهت مدیریت اجرایی پسماند در شهر کرج و حتی کشور باشد چراکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =