• ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر: 75665
عباس وحیدی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها، مسیر دریافت تجهیزات کمی سخت شده است.

عباس وحیدی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: به زودی دو نردبان ۳۲ متری به تجهیزات سازمان آتش نشانی کرج اضافه میشود تا در حوادث خاص سرعت و کیفیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی افزایش پیدا کند.

وی با با تاکید بر وارداتی بودن اغلب تجهیزات آتش نشانی گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها مسیر دریافت تجهیزات کمی سخت شده اما این به آن معنی نیست که تلاش برای به روز رسانی آنها متوقف شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب و خسارات ناشی از وقوع حوادث شهری تنها به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی کافی نیست، اضافه کرد: هرچند آمادگی و به‌ روزرسانی کامل تجهیزاتی برای آتش‌نشانی همیشه ضرورت دارد اما یک اصل مهم دیگر وجود دارد و آن ساختمان‌ها هستند.

وحیدی با بیان اینکه شهروندان باید به رعایت اصول ایمنی و فنی در ساخت و سازها توجه داشته باشند، افزود: هرقدر میزان ناایمنی ساختمان‌ها افزایش یابد، توان عملیاتی و امکان دفاع از ساختمان را کاهش می یابد به همین دلیل از شهروندان درخواست می شود در فرایند ساخت واحدهای ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری اصول معماری و ... را رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: در کنار همکاری مردم، اجرای ضوابط و مانیتورینگ ساختمان‌ها هم در ارتقای ایمنی شهر و شهروندان بسیار موثر است.

گفتنی است در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج به یک نردبان ۵۸ متری مجهز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =