مشاغل خانگی

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی استان البرز از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری شهرداری کرج و جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، ابوالحسن قاسمپور ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی استان البرز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج که در این سازمان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز، اظهار کرد: متولی این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ولی اجرای آن به عهده جهاد دانشگاهی استان‌ها گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان البرز با سهمیه دو هزار و ۵۰۰ شغل در حال اجرا است، ادامه داد: برای این طرح سه فاز تعریف شده که در فاز اول بنا بود فرصت‌ها و مزایای استان در حوزه ایجاد مشاغل خانگی مطالعه شود.

قاسمپور اضافه کرد: فاز دوم به شناسایی، جذب و ثبت نام متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی اختصاص یافته و در فاز سوم هم بنا است علاوه بر مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی، زمینه ارتباط آنها با بازار فروش فراهم شود.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی استان البرز تاکید کرد: در فاز سوم هدفگذاری شده تا صاحبان مشاغل خانگی از طریق فضاهای فیزیکی و مجازی مناسب بتوانند به بازار فروش متصل شوند.

قاسمپور با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده مشکل صاحبان مشاغل خانگی نداشتن بازار فروش است، گفت: با این راهکار این افراد می توانند به راحتی محصولات و خدمات خود را در بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری مناسب شهرداری برای ایجاد بستر مناسب برای ارتباط صاحبان مشاغل خانگی با بازار فروش، گفت: برابر تفاهم نامه ای که امروز بیستم آذرماه با سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج منعقد گردید، بنا است فضایی به عنوان مرکز توسعه خدمات مشاغل خانگی راه اندازی شود تا از طریق آن بستر لازم برای فروش بی واسطه محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی استان فراهم شود.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی استان البرز افزود: با راه اندازی این مرکز مشکل فروش و اتصال به بازار صاحبان مشاغل خانگی تا حد زیادی مرتفع و انگیزه آنان برای توسعه فعالیت خود بیشتر می‌شود.

قاسمپور گفت: طبق بند ۱۱ قانون مشاغل خانگی، شهرداری‌ها ملزم به انجام اقداماتی برای توسعه بازار مشاغل خانگی هستند و خوشبختانه شهرداری کرج با راه اندازی مرکز توسعه خدمات مشاغل خانگی به بخش عمده‌ای از وظایف خود در این حوزه عمل خواهد کرد.

وی گفت: بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در بازارچه سیب منطقه گلشهر راه اندازی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =