رییس شورای اسلامی شهر.عباس زارع

به گفته عضو شورای شهر کرج ۷۰ هکتار تپه «مُراد آب» که در هسته مرکزی شهر واقع‌شده و دسترسی مناسبی نیز دارد می‌تواند نماد کلان‌شهر کرج باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، عباس زارع در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی که به ارائه طرح نماد کرج اختصاص داشت بر لزوم تنوع در انتخاب مشاور تأکید کرد و گفت: این مهم به‌منظور ایجاد رقابت باید موردتوجه قرار داشته باشد.

به گفته وی مشاور در مطالعات پروژه، نماد را معرفی نکرده است و درنهایت مطالعات به دو پروژه شهرسازی منتهی شد. قاعدتاً رودخانه طرح خود را دارد و اراضی زمین‌های «طرخانی» نیز در طرح تفصیلی در قالب فضای سبز تعریف‌شده به همین منظور در مطالعات مشاور طرح، تعریفی از نماد وجود ندارد و شناختی از وضعیت موجود ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به فروریختن پل‌دختر کرج در هفته‌های اخیر که انعکاسی ملی و جهانی داشته است، افزود: در یک منطقه جغرافیای خاص از شهر، از سه دوره تاریخی پل‌هایی به یادگار مانده که ظرفیت ویژه‌ای دارند، همچنین در مناطقی از جهانشهر نیز فضاهای خاطره‌انگیزی وجود دارد که باید موردمطالعه قرار گیرد.

زارع با طرح این سؤال که چگونه می‌توانیم از کارخانه سرم‌سازی بهره‌برداری اجتماعی داشته باشیم؟ گفت: برای مثال در جنب کارخانه سرم‌سازی می‌توان موزه‌ای ایجاد شود تا فرایند تولید در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

به گفته عضو شورای شهر کرج ۷۰ هکتار تپه «مُراد آب» که در هسته مرکزی شهر واقع‌شده و دسترسی مناسبی نیز دارد می‌تواند به‌عنوان نماد کلان‌شهر کرج در نظر گرفته شود زیرا این اراضی متعلق به شهرداری است و می‌توان در این محدوده با طراحی کالبدی مناسب و هماهنگ با گُسل مقابله کرد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه رودخانه در همه شهرها یک مزیت درجه‌یک محسوب می‌شود، گفت: این مزیت در شهر کرج نادیده گرفته‌شده است. همچنین در پیرامون میدان جمهوری یا میدان نبوت که ۸۰ درصد عرصه در مالکیت شهرداری است نیز نتوانستیم هماهنگ عمل کنیم درصورتی‌که علی‌رغم مطالعات پیچیده به‌راحتی می‌توان با طرح‌های ساده و عمل‌گرایانه موجبات سازگاری و همسازی اجزا و عناصر نسبت به یکدیگر و نیز ابعاد مختلف زندگی شهری با شرایط طبیعی را فراهم آورد تا یک نماد یا محیط اجتماعی سالم شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: پس از بحث و بررسی و اخذ نقطه نظرات اعضای کمیسیون پیشنهاد شد؛ با مدنظر قرار دادن دیدگاه اعضای کمیسیون و با برگزاری جلسات کارگروهی بیشتر در خصوص شناخت ماهوی نماد شهر کرج به دستاوردهای ملموس‌تری دست‌یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =