محمد یساولی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از تهیه بیش از دو هزار و ۱۰۰ کاتالیست برای تاکسی‌های کرج خبر داد.

محمد یساولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه با توجه به افزایش ذرات آلاینده هوا طی چند روز اخیر، همه ما وظیفه داریم نقش  خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنیم، اظهار کرد: یک دستگاه یا یک ارگان به تنهایی از عهده حفظ کیفیت هوا بر نمی‌آید و این امر در کنار تعامل بین دستگاهی، در گرو مشارکت شهروندان است.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج برای کاهش ذرات آلاینده ناشی از فعالیت تاکسی‌ها دو ۲۱۷۳ کاتالیست به قیمت یک و نیم میلیارد تومان خریداری کرده است.

وی توضیح داد: تا کنون ۵۰۰ مورد از این کاتالیست‌ها در تاکسی‌ها نصب شده و مابقی نیز تا نیمه اول بهمن ماه نصب خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت معاینه فنی تاکسی‌ها افزود: رانندگان تاکسی می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد هزینه معاینه فنی به مراکز اعلام شده مراجعه و برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند.

یساولی تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون هم در مجموع ۱۱۰ تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های بسیار فرسوده شهر شده و در نظر داریم با تامین منابع مالی، تسهیلاتی در اختیار رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند قرار دهیم تا بتوانند خودروی جدید خریداری کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص وضعیت آلایندگی اتوبوس‌های کرج هم توضیح داد: سال گذشته ۸۱ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی کرج شده که تا چهار سال آینده نیاز به معاینه فنی ندارند.

وی گفت: وضعیت آلایندگی سایر اتوبوس‌ها هم به طور مستمر بررسی می‌شود تا در صورت آلایندگی از مدار خدمات رسانی خارج و پس از رفع مشکل دوباره به خطوط بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =