بازدید خلیلی از تپه مراد آب

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز اولویت شورای دوره پنجم است، گفت: برای تحقق این مهم بودجه قابل‌توجهی تصویب‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، محمدحسین خلیلی اردکانی به پروژه‌های عمرانی سازمان پارک‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه فضای سبز انجام شد و هرماه پارک محله‌ای به شهروندان تقدیم شد.

وی افزود: پارک ملی ایران کوچک با ۹۰ درصد پیشرفت، پارک محیط بان با ۹۵ درصد، پروژه ۷۲ هکتاری تپه مراد آب با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بهسازی حاشیه اتوبان با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه جنگل‌کاری با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پارک بین فازی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و پارک شهید ایرانی از پروژه‌های سازمان سیما و منظر در راستای توسعه فضای سبز است.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج به رینگ ۳۰ متری اسلام‌آباد اشاره کرد و افزود: رینگ ۳۰ متری ازلحاظ هزینه سنگین است و به دلیل سردی هوا زیر ساز و آسفالت مقررشده با مساعد شدن هوا ادامه یابد.

خلیلی اردکانی یادآور شد: پروژه تپه مراد آب دو قسمت دارد یک قسمت پارک دانایی که فقط مبلمانش مانده و همه آن کامل شده دومی تپه بی‌نهایت است که یک کیلومتر معابر سازی شده و آماده کف‌پوش و فضای سبز است و تعهد به شورا شده است که تا آخر سال کف‌پوش و درختکاری و نورپردازی شود.

وی پارک محیط‌بان را از پارک‌های مهم کرج دانست و گفت: بخشی از عملیات زیرسازی در پارک محیط‌بان انجام‌شده و اکنون ادامه آن در حال انجام است، آسفالت موردنیاز برای جاده‌های عبوری خودروها در این پارک نیز تهیه‌شده و از چند روز دیگر عملیات آسفالت آنجا اجرایی می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: در حاشیه پارک محیط‌بان می‌توانیم عرصه ۷.۵ هکتاری را برای ایجاد برخی کمپ‌ها و همچنین تعیین مکان نگهداری حیوانات وحشی اختصاص دهیم، تحقق این مهم منوط به تخصیص اعتبار است، اگر این فضا آماده شود سطح عرصه پارک محیط‌بان به حدود ۲۵ هکتار می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =