خیابان دانشکده

تبدیل خیابان دانشکده کرج به پیاده راه در جلسه مطالعه و امکان سنجی اجرای پروژه پیاده محوری برخی از خیابان های شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جلسه مطالعه و امکان سنجی اجرای پروژه پیاده محوری در خیابان های امیری، المهدی (عج)، کندر و چهار باندی مهرشهر، شریعتی عظیمیه و خیابان دانشکده برگزار و تهیه طرح تبدیل خیابان دانشکده به عنوان اولویت اول در دستور کار مشاور قرار گرفت.

این جلسه با محوریت تهیه طرح اجرایی یکی از طرح ها بر اساس اولویت، با حضور دکتر احد رسولی، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای شهر کرج و معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در سالن جلسات شهرداری کرج به اجرا درآمد.

همچنین نمایندگانی از معاونت های فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، سازمان سیما و منظر و فضای سبز، مهندسین مشاور فجر توسعه، مهندسین مشاور زیستا و مهندسین مشاور نقش پیراوش (مشاور طرح) در این نشست حضور داشتند.

پس از ارائه طرح توسط مشاور و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه، از میان گزینه های مورد بررسی، هیچ کدام از معابر مطرح شده در حال حاضر دارای شرایط تبدیل به یک پیاده راه کامل تشخیص داده نشدند.

در عین حال خیابان دانشکده (ضلع جنوبی) به عنوان اولویت اول با توجه به وجود معیارها و شاخص های لازم برای تبدیل به پیاده راه انتخاب، و با تبدیل خیابان دانشکده به پیاده راه کامل برای پیاده مدار سازی و ارتقای نقش تفریحی و گردشگری موافقت شد.

بر همین اساس موضوع تهیه طرح انتخاب خیابان دانشکده و تبدیل آن به پیاده راه کامل به عنوان گزینه اول طراحی، به مشاور اعلام شد.

همچنین مشاور، طرح الگوی بهینه سازی کیفی در راستای ایجاد فضاهای پیاده مدار همگانی و ترویج پیاده مداری را برای سایر خیابان های مطرح شده تهیه و ارائه کرده است که مقرر شد مراتب طرح به استحضار شورای اسلامی شهر کرج رسیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =