تصفیه خانه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز عملیات احداث سومین تصفیه‌خانه محلی در کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه هدف مدیریت شهری کرج کاهش معضلات زیست‌محیطی و ساختن شهری پایدار است، گفت: عملیات اجرایی ساخت سومین تصفیه‌خانه محلی باهدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد آغازشده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر کرج محقق شده و استفاده مجدد از پساب به‌عنوان یک منبع جدید و پایدار از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: برای جبران کمبود آب در توسعه فضای سبز علاوه برساخت تصفیه‌خانه، اصلاح الگوی کاشت نیز موردتوجه بوده و در تمامی پروژه‌های چند سال اخیر از گونه‌هایی که نیاز کمتری به آبیاری و شرایط مقاوم‌تری نسبت به کم‌آبی دارند استفاده‌شده است.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین برای نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین نیازهای مدیریت شهری است، گفت: این تصفیه‌خانه هزار مترمکعبی حدود ۱۰ لیتر در ثانیه نیاز فضای سبز را به استفاده از آب شرب کم خواهد کرد.

وی بابیان اینکه نیازسنجی و طرح مطالعاتی ساخت چهارمین تصفیه‌خانه محلی نیز در منطقه خط چهار حصار در حال انجام است، گفت: در کنار احداث زیرساخت پمپاژ و انتقال این میزان پساب، مناسب‌سازی و تصفیه تکمیلی پساب خروجی از این تصفیه‌خانه‌ها به‌منظور رساندن کیفیت آن‌ها به استانداردهای بهداشتی و زیست‌محیطی، مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است و این مهم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت آبفا را می‌طلبد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =