آقای علاالدین

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری کرج از چاپ کتاب ماتریس وظایف برنامه راهبردی - عملیاتی پنج ساله اول شهر و شهرداری کرج خبر داد.

مهدی علادین در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به بدیع بودن برنامه‌های اجرایی و نوع ماهیت آن‌ها که بین‌حوزه‌ای است، اظهار کرد: تحقق این برنامه‌ها مستلزم مشارکت دو یا چند حوزه تخصصی است.

وی تاکید کرد: پیرو تصویب و ابلاغ برنامه راهبردی - عملیاتی پنج ساله اول شهر و شهرداری کرج و اجرای آن از ابتدای امسال انجام فرآیندهای نظارت بر اجرا، پایش و ارزیابی عملکرد برنامه راهبردی با محوریت معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و با استفاده از تجارب و تخصص بدنه کارشناسی حوزه های تخصصی شهرداری آغاز شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری کرج ادامه داد: تبیین و تفکیک وظیفه هرکدام از حوزه‌های مأموریتی در قبال برنامه‌های عملیاتی بر اساس شرح وظایف و مأموریت‌های محوله آن‌ها، امری اجتناب‌ناپذیر است که در این راستا کتاب ماتریس وظایف برنامه راهبردی - عملیاتی پنجم ساله اول شهر و شهرداری کرج با هدف ایجاد سازوکاری کارآمد جهت تسهیل گری در روند اجرای برنامه با تشریح و تبیین نقش و وظیفه هر حوزه تخصصی تهیه‌شده است.

علادین افزود: این کتاب در قبال هر یک از ۲۶۰ برنامه مدوّن شده و جلوگیری از موازی کاری، دوباره‌کاری و تداخل کاری حوزه‌ها و راهنمایی مدیران و کارشناسان حوزه‌های تخصصی در جهت پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در ماتریس یادشده متناسب با  نوع فعالیت و مأموریت‌های حوزه‌های تخصصی نقش و وظیفه آن‌ها در اجرای برنامه‌های عملیاتی  شامل  سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و بهره‌برداری مشخص‌شده که به‌تبع آن به سازمان‌ها و مناطق تابعه نیز تسری می‌یابد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری کرج توضیح داد: حوزه‌های تخصصی یک یا چندوظیفه را درروند اجرای برنامه به عهده‌دارند که در این میان یک حوزه به‌عنوان متولی اصلی محسوب شده و حوزه‌های دیگر با توجه به نقشی که دارند به‌عنوان همکار و با نشانه نگارشی (*) مشخص‌شده‌اند و انتظار می‌رود کارشناسان حوزه‌های تخصصی ضمن مطالعه دقیق کتاب یادشده با ارائه پیشنهادات کارشناسی و سازنده خود این حوزه را در غنا بخشی و ارتقای سطح کارایی آن یاری کنند.

علادین اظهار امیدواری کرد: با تشریک‌مساعی مستمر و خودجوش مدیران و کارشناسان شهرداری کرج استقرار فرهنگ اندیشیدن و پویایی تفکر در امور سازمانی را شاهد بوده و با شناسایی نیازهای واقعی شهر توفیق ارائه خدمات شایان و شایسته و درخور شهروندان و تحقق اهداف تعیین‌شده حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =