جلسه شورا 235

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج گفت: راه دسترسی به حلقه دره به دلیل پیچ‌های خطرناک و دیواره‌های محدوده منطقه ویژه پیام نیازمند اصلاح اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر به بازدید از مرکز دفن زباله حلقه دره اشاره کرد و گفت: علیرغم دستور شهردار هنگام بازدید از حلقه دره مبنی بر آغاز عملیات احداث مجتمع فروش مواد بازیافتی و ضایعاتی در حاشیه راه حلقه دره، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی افزود: حدود دو ماه قرارداد پیمانکار تفکیک از مبداء خاتمه یافته اما هنوز پیمانکار جدید انتخاب نشده است و عوامل سودجو و غیره با حداقل ۱۰۰۰ چرخ دستی و کوله زباله های ارزشمند شهر را با قیمت ۴ تا ۵ میلیارد تومان ماهانه بدون اینکه یک ریال به شهرداری پرداخت کنند جمع آوری و به فروش می رسانند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج بیان کرد: قرارداد پیمانکار دفن نزدیک به دو ماه است خاتمه یافته است اما هنوز پیمانکار جدید انتخاب نشده است، علیرغم گذشت شش ماه از اتمام زمان قرارداد پیمانکار هنوز نواقصی پروژه برطرف نشده و کار نیمه تمام باقی مانده است.

محمدی یادآور شد: نزدیک به دو ماه از مهلت پیش‌بینی‌شده در قرارداد سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی خط جدید ۲۵۰ تنی بازیافت زباله گذشته است، متأسفانه این کار مهم به دلایلی معطل‌مانده است.

وی گفت: بررسی‌ها و آزمایش‌ها نشان داده است لندفیل احداث‌شده ازنظر فنی (احداث دیواره‌ها، زیرسازی و نصب لاینر) دارای ایرادهای فراوانی است لازم است اصلاح و تکمیل لندفیل تسریع شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج عنوان کرد: پروژه بازچرخانی شیرابه از اقدام‌های خوب انجام‌شده است اما برای تکمیل، اتمام و بهره‌برداری از آن باید پیشنهادهای آقای دکتر عبدلی عملیاتی و اجرائی گردد.

محمدی بابیان اینکه حوزه مدیریت پسماند ازلحاظ فنی و عمرانی و امور قراردادها دارای ضعف اساسی است و لازم است این بخش‌ها تقویت شوند، تأکید کرد: از اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه فضای سبز محدوده حلقه دره توسط سازمان سیما و منظر تقدیر و تشکر می‌شود.

وی به وجود سگ‌های بلا صاحب اشاره کرد و افزود: شهروندان از حضور گسترده سگ‌ها در سطح شهر گلایه‌مند هستند لازم است به همکاران درزمینهٔ کنترل جمعیت سگ‌ها و نظارت بر پیمانکاران مربوطه تذکر داده شود، لازم است سازمان مدیریت پسماند علت تأخیر در اجرای پروژه‌ها و اتمام آن‌ها را ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =