ماسک زدن در بازارها

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: تاثیرات فرهنگی اجتماعی احداث بازار روز در منطقه ۷ در قالب اتاف بررسی شده است.

محمد جواد کاظمینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز در خصوص اتاف (بررسی تاثیرات فرهنگی اجتماعی پروژه های شهری) و فعالیت های در دست اقدام این کارگروه گفت: گزارش نهایی پروژه ارزیابی تاثیرات اجتماعی فرهنگی احداث بازار روز منطقه هفت طی جلسه ای با حضور نمایندگان معاونت های مربوطه، سازمان های ذیربط و ناظر علمی و مجری پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: آن‌چه بیش از اهداف یک سیاست، برنامه و پروژه مهم است پیامدهای آن برنامه است. پیامدهایی که ممکن است در بلند مدت، نه تنها اهداف را تحت شعاع قرار دهد بلکه منجر به ایجاد پیامدهای منفی یا حتی مثبتی شود که فراتر از اهداف از پیش تعیین شده است. ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) احداث بازار روز منطقه هفت شهرداری کرج در محله هلیکوپترسازی بهار سال جاری در دستور کار سازمان فرهنگی و اداره مطالعات اجتماعی قرار گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: اتاف این پروژه از نوع پروژه های پیش از اجرا و شروع عملیات عمرانی بوده است. در این پروژه سعی شده نیازهای اصلی ساکنین و مراجعه کنندگان احتمالی، وضعیت موجود محدوده پروژه مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از یافته‌های پژوهش تلاش شده است پیامدهای مثبت و منفی احداث بازار روز پیش‌بینی شود و راهکارهایی برای افزایش پیامدهای مثبت و کم کردن آثار منفی آن ارائه شود.

کاظمینی افزود: این پروژه به منظور تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر با حضور نمایندگان معاونت های مربوطه، مناطق و سازمان های مرتبط با پروژه (معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهر، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی) مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: با پیگیری های مجدانه و تسریع در امور مربوط به اجرای پروژه، نتایج و کاربست آن و تحلیل های صورت گرفته، به عنوان نقشه راه فرهنگی و اجتماعی پروژه به دست اندرکاران و مجریان طرح ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =