جا به جایی درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از جابجایی درختان در طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور از جابجایی درختان در طرح یکسان‌سازی گونه‌های درختی در رفیوژها و بلوارهای  مناطق دهگانه خبر داد و گفت: این طرح در جهت بهسازی، کاشت، واکاری و همچنین ایمن‌سازی درختان خطرآفرین و ناایمن اجرا می‌شود.

وی یکسان‌سازی گونه‌ها درختی را  از دیگر دلایل اجرای این طرح برشمرد و افزود: اجرای این طرح می‌تواند موجب ارتقای کیفی منظر فضاهای سبز و ایجاد یک‌شکل مناسب و منظم درختان در سطح شهر شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج دغدغه ارزشمند شهروندان برای صیانت از درختان شهر را قابل‌ستایش دانست و گفت: هرگونه جابه‌جایی درخت در سطح شهر باید با مجوز کمیسیون ماده ۷ و با تمهیدات لازم انجام شود و برای اجرای طرح مذکور نیز مجوز لازم از این کمیسیون اخذشده است.

بضاعتی پور بابیان اینکه ۲۴۲ اصله درخت تاکنون در مناطق ۷، ۸ و ۲ جابجا و ۵۲۹ اصله درخت هم کاشته شده است، گفت: این درختان که بیشتر از گونه‌های اقاقیا، سرو طبری، توت، عرعر و سرو نقره‌ای هستند به جنگل احمد بابا منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درختان شناسنامه شهر هستند و میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر با این درختان شناخته می‌شوند، افزود: عملیات جابه‌جایی درختانی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند با حضور اکیپ‌های کارشناسی و با دقت زیاد انجام می‌شود و اکثر آن‌ها در جای دیگری کاشته و به حیات خود ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =