• ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
  • کد خبر: 76735
5

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای نقاشی دیواری با مفاهیم استقبال از بهار در قالب طرح‌های اسلیمی و تذهیبی در سطح شهر خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به وجود برخی دیوارهای قدیمی بدمنظر در معابر شهری و لزوم ساماندهی و زیباسازی این دیوارها، گفت: هم‌زمان با اجرای طرح‌های زیباسازی شهر در طرح استقبال از بهار دیوارهای بدمنظر شهر نقاشی و زیباسازی می‌شوند.

وی از به‌کارگیری ظرفیت هنرمندان تجسمی در توسعه و زیباسازی شهر خبر داد و افزود: طرح‌ها بکار گرفته‌شده در نقاشی دیواری پس از ارزیابی و تصویب در کمیته داوری و گرافیک و اداره هنرهای شهری  بر روی دیوارهای شهر نقش بسته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه در طرح‌های مرتبط با زیباسازی شهر در آستانه سال نو به موضوع رنگ توجه ویژه‌ای شده است، افزود: رنگ به‌عنوان یکی از عناصر تلطیف کننده محیط می‌تواند تأثیرات بسیاری در هویت بخشی و خوانایی محیط به وجود آورد و شهر با رنگ می‌تواند زیباتر شود و با  توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنیم از طرح‌ها و رنگ‌های امیدبخش که سبب تقویت روحیه شهروندان شود، استفاده کنیم.

بضاعتی پور به اجرای طرح رنگ‌آمیزی کافوهای مخابرات در محور پیاده راه رجایی شهر  باهدف ایجاد زیبایی بصری اشاره کرد و افزود: با به‌کارگیری ظرفیت هنرمندان رشته‌های طراحی و گرافیک این کافوها با استفاده از رنگ‌های چشم‌نواز و طرح‌های زیبا، مانند کتابخانه و منظره به تابلوهای زیبای نقاشی تبدیل‌شده‌اند.

وی توضیح داد: محدوده بلوار حدادی، بلوار درختی و عظیمیه ازجمله مکان‌های اجرایی نقاشی است که بدون وقفه و با تلاش هنرمندان در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص نصب المان‌های شهری و آثار تجسمی، گفت: مقرر شد تا اوایل سال آینده ۱۰ اثر نصب شود که در حال حاضر چهار اثر نصب و چهار اثر دیگر تا پایان سال و دو اثر نیز در فروردین‌ماه نصب می‌شود که با استقبال مناسب شهروندان مواجه شده و نشانگر این است که همشهریان به آثار هنری واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

بضاعتی پور با اشاره به تدارک معاونت زیباسازی و اداره هنرهای شهری این سازمان برای بهبود سیما و منظر شهر در آستانه سال جدید افزود: فضاسازی سیمای شهر با محوریت بهار، نصب نمادهای نوروزی، زیبایی و طراوت بخشیدن به فضاهای عمومی و بوستان‌های محلی، بهسازی آب‌نماها، حذف زوائد بصری، مرتب‌سازی تابلوها، پاک‌سازی استخرهای ذخیره آب از اهم فعالیت‌ها در طرح استقبال از بهار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =