عباس زارع- رییس شورای اسلامی شهر کرج

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری کرج به رقم چهار هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان با محوریت هشت چشم انداز راهبردی مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، عباس زارع اظهار کرد: امروز چشم اندازهایی که به واسطه آن قابلیت های شهر کرج شناسایی شده به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید و مطابق آن بودجه شهرداری تنظیم شده است.

وی در توضیح نحوه اجرا شدن این هشت چشم انداز، افزود: به واسطه قابلیت های موجود در شهر در هر حوزه ای هر یک از ساختارهای عملکردی مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مالی، کالبدی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری دارای مضامین تدوین شده ای خواهد بود که به واسطه آن راهبردها و سیاست هایی اجرایی تدوین می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: در دویست و سی و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به میزان هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان برای هزینه های جاری شهر و دو هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان نیز جهت هزینه های عمرانی با رأی اکثریت اعضاء مصوب و پس از تائید هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

زارع افزود: در سال ۱۴۰۰، ۳۹ درصد منابع و اعتبارات صرف هزینه های جاری و ۶۱ درصد نیز صرف پروژه های توسعه و عمرانی شهرداری خواهد شد و از سر جمع چهار هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان، ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به اوراق مشارکت و قریب به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد درآمد مستقیم شهرداری کرج در سال آینده است.

وی بیان کرد: در زمان بررسی هزینه های جاری شهرداری برای سال ۱۴۰۰ تنها موضوعی که موجب افزایش هزینه های جاری شهرداری کرج شد موضوع ابلاغیه دولت در خصوص افزایش حقوق و دستمزد بود که تمام موارد به صورت انقباضی دیده شده است. در حوزه توسعه شهری، نگاه بودجه دقیقاً بر مبنای برنامه راهبردی پنج ساله پیش بینی شده است که در این راستا هشت چشم انداز در حوزه های مختلف مصوب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =