بازدید

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای شهر کرج پارک ملی ایران کوچک را ماکتی از معماری و فرهنگ و آداب و رسوم قومیت های ایرانی دانست که در زمینی به مساحت هفت هکتار به تصویر کشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی اظهار کرد: پارک ملی ایران کوچک به‌عنوان اثری فاخر و جاذبه گردشگری با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و ۱۲ اثر تاریخی و نمونه کشوری در این پارک مرمت و بازسازی‌شده است.

وی افزود: شبیه‌سازی سکونتگاه‌های اقوام ایرانی و ساخت ابنیه‌هایی چون سیاه‌چادر ایل بختیاری و لر، خانه آغاج اوی ترکمن‌ها، مضیف خوزستان و کپر آذربایجان، بخشی از بافت ابیانه و آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعدالسلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی و ساباط مناطق مرکزی در پارک ملی ایران کوچک اجراشده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر کرج بابیان اینکه پارک ملی ایران کوچک در محدوده باغ فاتح (ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری اسلامی) احداث‌شده و با حمایت شورای شهر و تخصیص اعتبار لازم اجرایی شده است، گفت: با برپایی سیاه‌چادرهای عشایر بختیاری و لرستان و همچنین آغاج اوی خانه چوبی و سنتی اقوام ترکمن این پارک آماده بهره‌برداری می‌شود.

حاجی قاسمی با اشاره به‌قرار گرفتن پروژه‌های پارک ۱۰ هکتاری شهید ایرانی در منطقه پنج و پارک دانایی در اراضی تپه مرادآب در مراحل پایانی ساخت، اقدامات شورای پنجم کرج در حوزه توسعه سرانه فضای سبز و رفاهی را شاخص برشمرد و گفت: امیدواریم بارونق گردشگری و ایجاد جاذبه‌های جدید بتوانیم کرج را به مقصد سفرهای کوتاه‌مدت تبدیل کنیم و مسافرین گذری انگیزه‌ای برای توقف در شهر داشته باشند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سبزبانان و مدیریت سازمان سیما و منظر، اظهار امیدواری کرد که در سایر حوزه‌ها نیز شاهد تکمیل پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در خصوص مترو، بزرگراه سردار سلیمانی، کنارگذر مهرشهر، پیاده راه جایی شهر و... باشیم و عملکرد دوره کنونی مدیریت شهری را در عرصه اقدام و عمل به تصویر بکشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =