بیماران کرونایی

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا در البرز گفت: در حال حاضر تست پی سی آر حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی مثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، نورمحمد فردی صبح امروز با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار کرد: در حال حاضر پنج شهرستان استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان نیز نارنجی است.

وی با بیان اینکه سرعت شیوع کرونا در البرز بسیار نگران کننده است، گفت: اگر اهتمام ویژه از سوی مردم و مسئولین برای کنترل این ویروس صورت نگیرد، وقوع فاجعه دور از انتظار نخواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اعلام خطر می‌کنم، افزود: مردم باید در شرایط فعلی پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت و از دید و بازدیدهای غیرضروری و حضور بی مورد در مکان‌های سرپوشیده خودداری کنند.

فردی با بیان اینکه عادی انگاری شرایط در وضعیت فعلی بسیار خطرساز است، توضیح داد: تعداد بیماران بستری استان به ۸۴۹ نفر رسیده و این در حالی است که آمار بستری‌های بهمن و اسفند سال گذشته حدود ۳۰۰ نفر بود.

این مسئول اضافه کرد: سه برابر شدن تعداد بستری‌های بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد وضعیت نگران کننده است بنابراین مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا در البرز با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته تعداد مراجعان حضوری نیز افزایش یافته، گفت: در حال حاضر تست پی سی آر حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی مثبت می‌شود این در حالی است که در اسفندماه تنها ۲۰ درصد کسانی که تست می‌دادند به کرونا مبتلا بودند.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود، طبق رنگ بندی شهرها محدودیت‌هایی اعمال شده و صنوفی که به محدودیت‌های اعمال شده توجه نکنند، ۱۵ روز پلمب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =