جنگل کاری

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری درختان موثمر در اراضی ضلع غربی باغستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با تاکید بر ضرورت توسعه کمربند سبز شهر، اظهار کرد: برنامه های خوبی برای توسعه کمربند سبز پیرامون شهر کرج انجام شده است.

وی به توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز پیرامونی شهر در اراضی جنوب غربی شهر (جاده قزل‌حصار) و مرکز دفن حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام و دهکده باغستان اشاره کرد و افزود: جنگل کاری های ایجاد شده در جنوب و جنوب غرب کرج علاوه بر تلطیف آب و هوا نقش بسزایی در کاهش مشکلات زیست محیطی  و ورود ریزگرد ها خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ۴۰۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ سیدالشهدا نیز جنگل کاری شده و افزون بر این  ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در اراضی حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام به فضای سبز اختصاص یافته است.

بضاعتی پور با مثبت ارزیابی کردن افزایش سرانه فضای سبز بالاتر از استانداردها موجود و بهره برداری از ۱۷ پارک در دوره پنجم مدیرت شهری، تاکید کرد: رسیدن به مساحت سه هزار و ۴۰۰ هکتاری فضای سبز پیرامونی و افزایش سه متری سرانه فضای سبز شهری عدد خوبی است که باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی به توسعه شبکه انتقال خطوط آبرسانی و استقرار سیستم آبیاری قطره‌ای در جنگل کاری های پیرامونی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که یکی از نیازها و ضرورت های توسعه فضای سبز پایدار تامین منابع آب پایدار و کافی است، برنامه ریزی و اقدامات اساسی از سوی واحد آب و تاسیسات سازمان صورت گرفته و مشکلی برای آبیاری درختان در این اراضی  نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =