کاخ مروارید

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ساختمان اصلی کاخ مروارید نیز در شرف تحویل به شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با حضور در برنامه رادیویی «پنجشنبه خوب» که به‌صورت ویژه به موضوع فضای سبز و محیط‌زیست اختصاص دارد، گفت: یکی از اصول مهم در توسعه فضای سبز شهری استفاده از پوشش گیاهی مناسب است.

وی گفت: از سال ۹۷ برای کاهش سطوح چمن‌کاری و گونه‌های جایگزین با اصلاح الگوی کاشت اقدام شده و از گیاهان پوششی همچنین «فیله آ» و در موارد بعدی از گونه‌های مشابه استفاده می‌کنیم.

کاهش وابستگی فضای سبز کرج به آب شرب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در خصوص حذف کامل سطوح چمن‌کاری از فضای سبز نیز گفت: اساساً حذف یک‌گونه از فضای سبز اقدامی غیر کارشناسی و موجب عدم تعادل اکولوژیک می‌شود و افزایش گونه‌های مهاجم نظیر فیله آ روی سلامت درختان نیز تأثیرگذار است.
بضاعتی پور شناسایی گونه‌هایی با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط اقلیمی را از اقدامات صورت گرفته در فضای سبز کرج عنوان کرد و افزود: زیتون‌تلخ به دلیل برخورداری از خاصیت اکولوژیکی بالا تاج و پوشش مناسب نسبت به توت در وهله نخست از گونه‌های غالب کاشت درخت در شهر کرج  بوده و در موارد بعدی «توت نرک»، «کاکوزا» و «زبان‌گنجشک» استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از کاهش وابستگی فضای سبز این کلان‌شهر به آب شرب شهری خبر داد و گفت: سومین تصفیه‌خانه این کلان‌شهر با ظرفیت  ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز تا پایان تیرماه سال جاری در منطقه دولت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

تصفیه‌خانه دولت‌آباد تیرماه بهره‌برداری می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به شرایط سخت مالی و افزایش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: اولین پکیج تصفیه‌خانه شهر کرج در منطقه حصارک در سال ۹۶ با هزینه‌ای بالغ‌بر یک و نیم میلیارد به بهره‌برداری رسیده و این میزان برای تصفیه‌خانه دولت‌آباد که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد ۱۰ میلیارد تومان است.

بضاعتی پور گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه ۱۰ لیتر بر ثانیه از آب شرب شهری کم می‌شود و این میزان قطع حدود ۲۰ تا ۳۰ انشعاب آب شهری را شامل می‌شود، امیدواریم با استفاده از تکنیک اورهال قنوات، لایروبی چاه‌ها و توسعه شبکه انتقال و توزیع میزان استفاده از آب شرب شهری برای فضای سبز را به حداقل برسانیم.

وی در بخش دیگری در خصوص مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های بلا صاحب در کرج و مزاحمت ایجادشده برای شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌ها عنوان کرد: این معضل در قسمت جنوبی شهر و درجایی که مرز مشترک با سایر شهرهای یا اقماری است، بیشتر دیده می‌شود و حل این مشکل نیازمند یک عزم همگانی و ورود مراجع بالادستی و قضایی است.

باز شدن درِ کاخ مروارید به روی مردم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین بابیان اینکه ۲۷ هکتار فضای سبز مجموعه کاخ مروارید از سال ۹۸ در اختیار مدیریت شهری کرج قرار گرفت، گفت: با توجه به بازسازی و بهسازی و احیا فضای سبز و اقدامات عمرانی و زیباسازی صورت گرفته از روز شنبه درهای کاخ مروارید جهت بازدید شهروندان بازخواهد بود و با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام لازم برای بازدید شهروندان از این مجموعه صورت خواهد پذیرفت.

بضاعتی پور همچنین افزود: با توافق انجام‌شده مدیریت شهری کرج و اعضای شورای پنجم و اداره میراث فرهنگی ساختمان اصلی کاخ مروارید نیز در شرف تحویل به شهرداری است و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده مقررشده تا با توجه به اعتبارات اختصاص‌یافته در این زمینه ظرف مدت کمتر از ۲ سال کار بازسازی ساختمان کاخ نیز زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی و با رعایت اصول فنی و معماری صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =