محمد مسیبی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تجیهز ۳۰۰ مدرسه در کرج برای نخستین بار به مخازن تفکیک زباله از مبدا خبر داد.

محمد مسیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: مخازن جمع‌آوری به منظور فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا پسماند خشک در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از بازگشایی مدارس آموزش‌های لازم به مدیران، معلمان و دانش آموزان ارائه خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش در اجرای این طرح بزرگ، افزود: تبدیل شدن مسئله حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی تنها راهی است که در نهایت به حفظ محیط زیست می‌انجامد و بهترین زمان برای ایجاد چنین باوری دوران کودکی است که مدارس در این خصوص نقش مهمی دارند.

مسیبی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به منابع آموزشی تدوین شده در خصوص مدیریت پسماند بتوانیم با همکاری آموزش و پرورش و سازمان حفاظت از محیط زیست قدم بلندی در حوزه آموزش و فرهنگسازی در مدارس و از طریق آنان به خانواده ها برداریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می شود، گفت: سهم شهروندان کرجی روزانه ۸۰۰ تن است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر اینکه هزینه مدیریت زباله‌ها سنگینی است، گفت: ما شاهد شکل گیری پدیده‌های اجتماعی همچون کودکان کار، زباله گردی، مراکز غیرمجاز جمع آوری و ... هستیم که باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

مسیبی گفت: حل این مشکل نیازمند اقدامات فرابخشی با مشارکت سایر دستگاه‌های مسئول خصوصا رسانه‌ها است که بتوانیم در فرآیند میان مدت و بلند مدت این چالش‌ها را کاهش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =