رحیمی

نائب رئیس شورای شهر کرج بر ضرورت نمایش عظمت عاشورا برجهانیان با اجرای اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری تأکید کرد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و ضمن عرض تسلیت این ایام به‌تمامی شیعیان جهان، اظهار کرد: برای زنده نگاه‌داشتن دین اسلام، قیام عاشورا برپا شد و ادامه نهضت امام حسین (ع) و یارانش از اصلی‌ترین وظایف مسلمانان به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به روایتی به اهمیت توجه به ماه محرم و قیام عاشورا پرداخت و گفت: طبق گفته یکی از علمای شیعه در روایتی علت برگزاری مراسمات پرشور و مختلف در محرم و صفر به‌خصوص در روز عاشورا و اربعین و دگرگون شدن حال و هوای شیعیان این است که ما درگذشته یک‌بار در مورد غدیر خم، قصور و کوتاهی کردیم و آن روز را آن‌گونه که در شأنش بود، به بزرگی و عظمت یاد نکردیم و به همین دلیل روز غدیر خم در تاریخ در حال گم‌شدن بود که عاشورایی بر پا شد.

نائب رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: بر همین اساس برگزاری مراسمات و نمایش عظمت عاشورا وظیفه‌ای است که هرسال باید آن را به نحو احسن انجام دهیم تا علاوه بر جبران بخش کمی از این کوتاهی بزرگ، از تکرار آن و میدان دادن به دشمنان اسلام جلوگیری کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر در برگزاری مراسمات و سیاه‌پوش کردن شهر کمی کوتاهی شده است، گفت: امید است در محرم پیش رو کوتاهی‌های احتمالی گذشته از جانب مدیریت شهری نه‌تنها تکرار نشود که جبران هم بشود.

وی گفتمجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های مرتبط، در این فرصت باقیمانده تا آغاز ماه محرم، نسبت به آماده‌سازی شهر برای تعظیم شعائر الله و بزرگداشت قیام حسینی، اقدامات مناسب و در شأن این ایام را انجام دهند و شهر حال و هوای محرم بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =