اراضی باغستان

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: اراضی جنگل‌کاری باغستان با آب‌های زیرسطحی آبیاری می‌شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه کم‌آبی معضل بزرگی به شمار می‌رود که اکثر فعالیت‌های عمرانی ازجمله توسعه فضای سبز شهری را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: در کشورهای دارای کمبود آب، سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان درزمینه منابع آب مبتنی بر استفاده صحیح و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آب موجود و سعی در دستیابی به منابع نوین آبی استوار است.

وی گفت: با توجه به  هدر رفت بالای روان آب‌ها در کشور ازیک‌طرف و فشار زیاد به منابع آب زیرزمینی از طرف دیگر توجه و توسعه پروژه‌های جمع‌آوری آب امری ضروری است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه موضوع هدر رفت آب و برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت برای استفاده بهینه آن در مناطق شهری کرج همواره یکی از اولویت‌های این سازمان بوده است، گفت: آب‌های زیرسطحی  موجود در منطقه شاهین ویلا و باغستان ازجمله منابع آبی بوده که در سنوات گذشته بدون استفاده مناسبی از دسترس خارج و همچنین به دلیل بالا آمدن سطح آب، موجب نگرانی و ایجاد خسارت به شهروندان می‌شود.

بضاعتی پور ادامه داد: در همین راستا به همت واحد تأسیسات و آب سازمان در سال‌های اخیر به‌منظور بهره‌برداری از این منابع ارزشمند و کاهش نگرانی شهروندان و جلوگیری از خسارت احتمالی به آن‌ها، نسبت به جمع‌آوری آب‌های زیرسطحی منطقه شاهین ویلا اقدام شده است.

وی در تشریح جزئیات اقدامات صورت گرفته توضیح داد: اجرای خطوط انتقال به طول بیش از هفت هزار متر و احداث پنج واحد ایستگاه پمپاژ و مخزن، نسبت به انتقال آب به مخازن جنگل‌کاری باغستان با اختلاف ارتفاع ۵۰۰ متر عملیاتی شده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر بهره‌مندی از آب‌های زیرسطحی و جلوگیری از بالا آمدن سطح آب، تمامی عرصه‌های جنگل‌کاری باغستان با مساحت هزار و ۱۵۱ هکتار با استفاده از آب خام و بدون استفاده از قطره‌ای آب شرب، به‌صورت ثقلی آبیاری می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =