آرامستان

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از احداث باغ گیاهان قرآنی در آرامستان بهشت سکینه(س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اعلام این مطلب اظهار داشت: پروژه عمرانی ساخت مجموعه باغ گیاهان قرآنی در ضلع شرقی آرامستان، ورودی باب الرضا(ع) هم اکنون در حال اجرا است که بزودی افتتاح و قابل بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه دارای پیوست های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آموزشی و شامل ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه مجزای بانوان و آقایان است که محل مناسبی برای انتظار مراجعه کنندگان به شمار می رود.

این مسئول افزود: در این پروژه که بین مجموعه تالار غذاخوری، سالن سوگواری و مجموعه خدماتی هایپر بهشت واقع شده، قرار است از انواع گونه های گیاهی ذکر شده در آیات و سوره های قرآن کریم، احادیث و درختان میوه بهشتی، به همراه شناسنامه کامل معرفی گردد که میتواند به محل مناسبی برای آموزش کودکان، نوجوانان و همچنین علاقمندان تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در احداث این پروژه علاوه بر استفاده از درختانی مانند، زیتون، انگور، نخل خرما، انار، انجیر و… همراه با شناسنامه و محل آیات اشاره شده در قرآن کریم و احدایث و روایات مرتبط، فضای بازی کودکان نیز طراحی شده است.

عسگری عنوان کرد: این پروژه برای اولین بار در کشور است که در یک آرامستان اجرا می شود تا مراجعه کنندگان و خانواده های عزادار بتوانند در زمان انتظار و زیارت اهل قبور از خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه شده در آن بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =