جلسه شهردار  با مدیر کل حقوقی

مدیرکل حقوقی و امور پیمان‌های شهرداری کرج گفت: کمبود نیروی متخصص به چالشی برای واحدهای حقوقی مناطق تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی عطاالهی صبح امروز در جلسه با مدیران حقوقی مناطق که با حضور سرپرست شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: هر منطقه حدود ۱۰ الی ۱۵ چک عمده برگشتی با مبلغ بالا دارد که در صورت تعیین تکلیف، حدود ۷۰ درصد از کل مبلغ چک‌های برگشتی مناطق وصول می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مناطق در تامین هزینه دادرسی برای وصول چک‌های برگشتی مشکل دارند و همین باعث شده نتوانند علیه صاحب چک طرح دعوی کنند.

مدیرکل حقوقی و امور پیمان‌های شهرداری کرج توضیح داد: هر چند هر منطقه ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این کار دارد ولی گاهی در جذب این بودجه مشکلاتی پیش می‌آید و همین روند پیگیری پرونده‌های حقوقی را کند می کند.

عطاالهی با اشاره به دیگر چالش‌های این حوزه گفت: کمبود نیروی متخصص به چالشی برای واحدهای حقوقی مناطق تبدیل شده و علی رغم اینکه حدود ۱۸۰ نفر در مجموعه شهرداری تحصیلات مرتبط با رشته حقوق دارند ولی اغلب آنها در بخش‌های دیگر مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ از دیگر مشکلات واحدهای حقوقی مناطق است، افزود: وقتی رای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ به واحد اجراییات ارجاع داده می‌شود، گاه با پرونده‌هایی مواجه می‌شویم که امکان تخریب آنها به دلیل تبعات انسانی و اجتماعی وجود ندارد و همین باعث می‌شود اداره کل بازرسی به موضوع ورود کند.

مدیرکل حقوقی و امور پیمان‌های شهرداری کرج بر ضرورت اصلاح فرم خلاف ساختمانی هم تاکید کرد و گفت: این فرم‌ها باید به گونه‌ای تنظم شوند که مشکل در کمیسیون ماده ۱۰۰ حل شود و کار به دیوان عدالت اداری نکشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =